توضیح هاشمی درباره ماجرای گلایه‌اش از رئیس‌جمهور

در حالی که برخی رسانه‌ها چندی پیش از گلایه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از رئیس‌جمهور به دلیل غیبت در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داده بودند، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در گفت‌وگویی، درباره این ماجرا توضیح داد.
کد خبر: ۶۳۷۴۹۲

هاشمی در گفت‌وگو با سایت انتخاب در این باره گفت: کارهای آقای روحانی زیاد است و من هم می‌دانم هر روز و هر هفته کارهایی پیش می‌آید که رئیس‌جمهور نمی‌تواند مثل ما سه، چهار ساعت در جلسات مجمع تشخیص بنشیند. ما این توقع دائم را نداریم.

وی افزود: بحثی در اقتصاد مقاومتی بود و یک بند در پیش‌نویس آمده بود که باید مرکزی با مشارکت سه قوه ایجاد شود که برای کارهای مشکل کشور در امور اقتصادی عمل کند. دولت نظر داشت و می‌گفت ما در قانونگذاری و قضاوت سهیم نیستیم، امور اقتصادی دست ماست که اگر بخواهیم در این جا شریک شویم؛ دیگر نمی‌توانیم در اینجا کار کنیم و اگر بخواهید ما کار کنیم؛ باید انحصاری دولت باشد و آنها باید به ما کمک کنند.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: آقای روحانی در جلسه‌ای که من نبودم؛ پیغام داده و گفته بود که دولت این را قبول ندارد. خود ایشان هم نبودند. در جلسه بعدی که من رفتم؛ با این‌که معترض بود؛ باز نیامدند. می‌توانستیم در آن جلسه رای بگیریم. اما ایشان نیامده بودند؛ برای این‌که برنامه سخنرانی داشتند و به آنجا رفته بودند. حرف من این بود که برای مساله مهمی که خود ایشان مخالفت می‌کنند باید بیایند، دفاع کنند و ادله خود را بگویند؛ وگرنه عموما رئیس‌جمهور کار و مسئولیت‌های زیادی دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سابقه غیبت رئیس‌جمهور در جلسات مجمع در دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد هم گفت: احمدی‌نژاد مقید بود که نیاید. آقای روحانی در همین مدت کوتاه برای چند جلسه آمده است. بحث من این نبود و خود آنها هم می‌دانستند. چون آقای انصاری؛ آقای طیب‌نیا و آقایان دیگر از دولت بودند و می‌دیدند که ما چه می‌گوییم. متاسفانه گاهی بعضی‌ها به حاشیه‌ها دامن می‌زنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها