انتشار صدها سند محرمانه از جاسوسی‌های آمریکا

مدیر اطلاعات ملی آمریکا در راستای تغییرات اعلام شده از سوی باراک اوباما در برنامه‌های جاسوسی این کشور، 400 صفحه از مدارک امنیتی محرمانه را فاش کرد.
کد خبر: ۶۳۷۴۲۱

به گزارش ایسنا، افشای این مدارک جاسوسی بخشی از اقدامات باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برای علنی کردن اطلاعات مربوط به برنامه مناقشه‌آمیز جمع‌آوری گسترده داده‌های تلفنی است که در شش ماه اخیر خشم بسیاری از آمریکایی‌ها را برانگیخته است. این مدارک در وبسایت جیمز کلاپر، مدیر اطلاعات ملی آمریکا منتشر شده است.

به دنبال افشاگری‌های ادوارد اسنودن، کارمند پیشین و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا در رابطه با جزئیات محرمانه برنامه‌های جاسوسی، اوباما روز جمعه در سخنرانی خود بخشی از اختیارات این آژانس را اصلاح کرد. اوباما در این سخنرانی گفت: آژانس امنیت ملی آمریکا باید هر بار که قصد جمع‌آوری داده‌های تلفنی را دارد از دادگاه نظارت بر جاسوسی خارجی مجوز بگیرد.

این افشاگری و انتشار اسناد و مدارک آژانس اطلاعاتی به طور کلی 2300 صفحه گنجانده شده و شامل دستورات و نظرات دادگاه نظارت بر جاسوسی‌های خارجی و اسنادی است که جامعه اطلاعاتی برای کنگره فراهم می‌کند. اوباما در سخنرانی روز جمعه از اقدام جاسوسی آمریکا به عنوان اقدامی ضروری برای حفاظت از مردم آمریکا و متحدان بین‌المللی دفاع کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها