جلسه پارلمان اوکراین که موضوع آن رای نمایندگان به بودجه سال 2014 بود به صحنه کتک کاری میان موافقان و مخالفان رئیس جمهور این کشور تبدیل شد.
کد خبر: ۶۳۶۴۹۷
کتک کاری در پارلمان اوکراین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، در جلسه روز پنجشنبه 16 ژانویه پارلمان اوکراین هنگام رای گیری برای تصویب لایحه بودجه سال 2014 نمایدگان موافق و مخالف ویکتور یانکوویچ رئیس جمهور این کشور به جان هم افتادند.

با اینکه این لایحه به تصویب رسید اما تعدادی از نمایندگان مجروح شدند.

نمایندگان احزاب مخالف می خواستند مانع از روند رای گیری شوند. بنابراین رئیس پارلمان تصمیم گرفت که رای گیری در مورد لوایح با بلند کردن دست انجام شود.

احزاب مخالف رئیس مجلس را متهم به خفه کردن جنبش اعتراضی کردند.

ویتالی کلیتچکو، بوکسور مشهور سنگین وزن جهان و رهبر یکی از احزاب مخالف گفت: لوایح قانونی با نقض مقررات به تصویب رسیدند. آنها فاقد قدرت اجرایی هستند. اگر لوایحی که امروز در پارلمان تصویب شدن از سوی رئیس مجلس و سپس رئیس جمهور تایید شوند، بنابراین ما تقاضای برگزاری یک رفراندوم را خواهیم کرد که به مفهوم رای عدم اعتماد به رئیس مجلس و رئیس دولت خواهد بود.

در میان لوایح تصویب شده در جلسه پرتشنج پارلمان یکی از آنها در ارتباط با تسهیل فرآیند لغو مصونیت نمایندگان بود.

اولکساندر افرموف، عضو هیات رئیسه حزب حاکم گفت: باید فقط به سادگی این مصونیت نمایندگان را لغو کرد. اکنون تعداد زیادی از نمایندگان با اتکا به مصونیت نمایندگی می خواهند نقش قهرمانان را ایفا کنند. اگر این مصونیت وجود نداشته باشد، آنها دست از این زرنگ بازی ها برخواهند داشت.

حزب حاکم در بیرون محوطه پارلمان در شهر کی یف تجمعی از طرفدارانش را تشکیل داده بود تا نشان دهد که مردم طرفدار رژیم حاکم هستند.

ماریا کورنیوک گزارشگر یورونیوز در در کی یف تاکید کرد: اکنون همه نگاه ها به ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور دوخته شده اند. او می تواند با تایید یا رد لوایح قانونی به آنچه در جلسه پارلمان گذشته است مشروعیت بخشیده یا آن را مشروع نداند. مترجم: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها