یک متخصص تغذیه گفت: کاهش وزن در افراد چاق یا دارای اضافه وزن و کاهش مقدار انرژی دریافتی در بیماران مبتلا به دیابت غیروابسته به انسولین در پایین آوردن قند خون بسیار موثر است.
کد خبر: ۶۳۶۱۱۳

دکتر مینو فروزانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که رعایت رژیم غذایی مناسب در افراد دیابتی به تنظیم قند خون کمک می‌کند، افزود: افراد دیابتی باید هر روز از چهار گروه اصلی مواد غذایی شامل شیر و لبنیات کم‌چرب، نان و غلات سبوس‌دار، گوشت‌های سفید، قرمز، حبوبات، سبزی‌ها و میوه‌ها در حد متعادل استفاده کنند.

وی تاکید کرد: بیماران دیابتی باید تا حد امکان از مصرف مواد غذایی حاوی قند مصنوعی پرهیز کنند. مصرف هر نوع بیسکویت، شیرینی و شکلات و حتی نمک باید محدود شود. افراد باید نان‌های سبوس‌دار را جایگزین نان‌های سفید کنند و برنج را به مقدار متعادل و به ‌صورت ترکیب با انواع حبوبات مصرف کنند. افراد دیابتی باید روزانه سه تا پنج واحد سبزیجات تازه و میوه مصرف کنند. مصرف انواع سبزی با رنگ سبزتیره به صورت خام یا بخارپز شده ارجحیت دارد.

وی بیان کرد: سبزی‌خوردن، سالاد با آبلیمو یا آبغوره، کاهو، کلم، کدو، خیار، شوید، شنبلیله و سیر در پایین آوردن قند خون تاثیر زیادی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها