وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با شبکه الجزیره انگلیسی به گفت‌وگو نشست. او در این گفت‌وگو گفت که بیش از سه سال است عضو فیسبوک هستم. در بخشی از این مصاحبه وقتی مصاحبه‌گر پرسید «ما به سبب این سیاست گشایش و آشتی جدید است که گفت‌وگو می‌کنیم، فضای جدیدی حاکم شده است. آیا این فضای جدید به قوه قضاییه نیز بسط می‌یابد؟» علی جنتی پاسخ داد: به هر حال رئیس قوه مجریه عوض شده ولی (رئیس) قوه قضاییه عوض نشده و همان وضع سابق را دارد.
کد خبر: ۶۳۵۵۲۲
جنتی:3 سال است عضو فیسبوک هستم

به گزارش فارس، او گفت : طبیعی است که دستگاه قضایی ما هم باید خودش را با تحولات جدیدی که در کشور پدیده آمده است همراه کند. ما امیدواریم این تغییرات را در دستگاه قضایی هم شاهد باشیم.

ورود کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع ویژه‌خواری ۶۵۰ میلیون یورویی

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: کمیسیون اصل ۹۰ موضوع تسهیلات ۶۵۰ میلیون یورویی وزارت صنعت به یکی از تجار را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت اثبات تخلف، برخورد لازم صورت می‌گیرد.

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو با فارس افزود: در مرحله اول از طریق انجام مکاتبات، پاسخ‌های لازم از مسئولان وزارت صنعت خواسته می‌شود و در صورتی که پاسخ‌های ارائه شده به کمیسیون قانع‌کننده نباشد مقامات مسئول برای ارائه توضیحات به کمیسیون فراخوانده خواهند شد.

احمد توکلی، نماینده تهران اخیرا در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرده بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای یک واردکننده نهاده‌های دامی تسهیلات ویژه‌ای فراهم کرده است.

روایت کوثری از پیش‌بینی رهبری درباره اوضاع سوریه

اسماعیل کوثری، رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به سفر چندی قبل تیمی از این کمیسیون به سوریه و لبنان گفت: سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در جلسه‌ای که با او داشتیم به ما گفت: «حدود 9 ماه بعد از شروع حوادث سوریه، دیدیم اوضاع خراب و کار تقریبا تمام است. همراه تعدادی از مسئولان خدمت رهبر معظم انقلاب رفتیم و گفتیم فکری به حال سوریه و بشار اسد کنید. ایشان تمام صحبت‌های ما را گوش دادند و در پایان فرمودند: شما اشتباه می‌کنید، بروید کارتان را انجام دهید، تدبیر و برنامه‌ریزی کنید، هم سوریه می‌ماند و هم بشار اسد.»

واکنش دفتر مشایی به خبر ارتباط با بابک زنجانی

به‌دنبال انتشار برخی خبرها درباره روابط اسفندیار رحیم مشایی و بابک زنجانی، دفتر مشایی با صدور اطلاعیه‌ای دیدار وی با میلیاردر بازداشت شده را تکذیب کرد.

به گزارش تسنیم، در این اطلاعیه آمده است: خبر منتشره به‌نقل از یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخصوص ارتباط آقای مشایی با آقای بابک زنجانی که در برخی سایت‌های خبری بازتاب یافته از اساس کذب محض بوده و بشدت تکذیب می‌شود.

دفتر مشایی تاکید کرده که وی تاکنون هیچ‌گونه دیدار یا ملاقاتی با زنجانی نداشته و هیچ ارتباطی نیز بین آنها وجود نداشته است.

گل و شیرینی برای مرگ شارون

به‌دنبال مرگ آریل شارون، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران عصر دیروز با حضور در میدان فلسطین، گل و شیرینی پخش کردند.

علیرضا رحمان‌زاده مدیر روابط عمومی بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با ایرنا، هدف از برگزاری این برنامه را همدلی با مردم مظلوم فلسطین عنوان کرد.

عبور اصلاح طلبان از روحانی کلید خورده است

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس و رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با مهر، انتخابات آتی مجلس را در هاله‌ای از ابهام و منوط به کارنامه دولت روحانی و واکنش اصولگرایان تندرو می‌داند.

او به اوضاع آشفته اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در وضع کنونی اشاره کرد و ادامه داد: «وضع ما اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان به هم ریخته است. یعنی از همین الان در اردوگاه اصلاح‌طلبان بحث عبور از روحانی شروع شده است... این طرف هم همین گونه است.

وی به حواشی کارت زردهای مجلس به وزرای دولت روحانی هم اشاره کرده و گفته است: «بعضی از وزیران می‌گویند ما به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم و از کارهای خود باز می‌مانیم اما باید به آنان گفت که پاسخ دادن به پرسش نمایندگان هم یکی از وظایفتان است و این کار اضافه نیست. پاسخگو بودن جزئی از ذات مسئولیت‌پذیری در نظام ماست.»

لاریجانی: حزب تشکیل نمی‌دهم

محمدجواد لاریجانی رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضاییه که این روزها حضورش در رسانه‌ها بیش از قبل شده، دیروز در گفت‌وگو با فارس درباره راه‌اندازی حزب و تشکلی سیاسی تصریح کرد: من قصد تشکیل حزب ندارم اما طبیعتا به گرایش اصولگرایی نزدیک هستم، وظیفه خود می‌دانم که به تمام احزاب اصولگرا کمک و حمایت کنم، بنابراین معتقدم که احزاب اصولگرا باید جمع‌تر و فعال‌تر شده و نسل جدید را پرورش دهند و از حالت اداره ریش‌سفیدانه به اداره سیستماتیک منتقل کنند.

باید مفهوم دموکراسی حزبی را تجربه کنند تا وقتی روی کار آمدند دیکتاتور نشوند.او در بخشی از این گفت‌وگو درباره رفتارهای محمود احمدی‌نژاد بیان کرد: از زمانی که ایشان براثر تفکر انحرافی‌اش معتقد به این شد که دیگر دوران پیاده کردن اسلام نیست، در مقابل ولایت فقیه ایستاد و ۱۱ روز در خانه نشست که نوعی خروج بود.

آرزوی عارف برای ائتلاف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان

محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران به مسائل روز کشور از جمله روابط دولت و مجلس پرداخت و با بیان این‌که برای تحقق پیام 24 خرداد، باید بین مجلس و دولت تعاملی نزدیک و صمیمی وجود داشته باشد، اظهار کرد: دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا باید با هم تعامل داشته باشند.

به گزارش ایسنا، او این را هم گفت که ائتلاف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خردگرا آرزوی من است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها