شرایط استثنایی واگذاری‌ سهام و دارایی‌های دولت به عشایر

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 93 گفت: استثنائا برای اقشار محروم جامعه و تولیدکنندگان عشایری که تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور دارند، مصوب کردیم که فروش اموال دولت به آنها به صورت ۱۰ درصد نقد و ۹۰ درصد به صورت اقساط پنجساله باشد.
کد خبر: ۶۳۵۰۸۸

به گزارش تسنیم، غلامرضا کاتب دیروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین مصوبات این کمیسیون اظهار کرد: آخرین بحث جلسات کمیسیون تلفیق بودجه در مورد رابطه بودجه با خصوصی‌سازی بود.

وی ادامه داد: یکی از مصوباتی که در این باره داشتیم، تنفیذ یکی از بند‌های قانون بودجه سال 92 به تولیدکنندگان عشایر بود که براساس آن به سازمان عشایر کشور اجازه داده شد که تمامی فروشگاه‌ها و جایگاه‌های سوخت انبارهای ذخیره علوفه را که در اختیار دارد به صورت مزایده واگذار کند.

کاتب تصریح کرد: نگاه کمیسیون این بود که این افراد جزو اقشار محروم و مستضعف جامعه هستند، بنابراین نحوه واگذاری سهام و دارایی‌ها به آنها باید آسان باشد. به این ترتیب استثنائا برای اقشار محروم جامعه و تولیدکنندگان عشایر که تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور دارند، مصوب کردیم که فروش اموال دولت فقط از طریق 10 درصد نقدینگی و 90 درصد به صورت اقساط پنجساله در نظر بگیریم.

وی افزود: ما به عشایر اعلام می‌کنیم که بیایند و اموال دولت را بخرند و آنها را مدیریت کنند؛ به این ترتیب 100درصد از وجوه حاصل از فروش این موارد در اختیار سازمان عشایر قرار می‌گیرد و سازمان عشایر می‌تواند این مبلغ را در بخش عشایری هزینه کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: موضوع دیگری که در کمیسیون مورد تاکید قرار گرفت، حقوق مالکان معادن در حال بهره‌برداری فعال و غیرفعال است که براساس مصوبه کمیسیون، دولت مکلف می‌شود، شرکت‌های دولتی را که زیرمجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران هستند، واگذار کرده تا بخش خصوصی‌سازی قدرت پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها