به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، سرب و رنگ‌های سمی و غیرمجاز بویژه در اسباب‌بازی‌های خارجی، سلامت کودکان را به خطر می‌اندازد اما متأسفانه نظارت وزارت بهداشت درباره سلامت و ایمنی اسباب‌بازی‌ها ضعیف بوده است.
کد خبر: ۶۳۴۷۸۲

به گزارش جام جم سرا، رسول دیناروند در گفت‌و‌گو با فارس افزود: یک بند قانونی وجود دارد که براساس آن سازمان غذا و دارو باید بر اسباب‌بازی‌ها نظارت و کنترل کند، اما متأسفانه به صورت تاریخی وزارت بهداشت در این مورد خیلی ضعیف بوده است.
معاون وزیر بهداشت گفت: بجز در مواردی که برخی مواد مربوط به اسباب‌بازی‌ها را کنترل می‌کنیم، نظارت وزارت بهداشت در این زمینه، نظارت ضعیفی است، البته تکالیف قانونی هم در این مورد خیلی مشخص نیست. نظارت بر اسباب‌بازی‌ها از نظر تأثیر آن‌ها بر سلامت کودکان، نیازمند امکانات آزمایشگاهی و نیروهای کار‌شناسی است که باید در سازمان غذا و دارو تقویت شود و همکاران اداره کل نظارت بر موادغذایی، آرایشی و بهداشتی برای ایجاد این ظرفیت، در تلاش هستند.
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: متأسفانه گزارش‌هایی وجود دارد که در آن‌ها وجود رنگ‌های غیر‌مجاز و سمی و مواد حاوی سرب در برخی اسباب‌بازی‌ها اتفاقات ناگواری را به وجود آورده است. همین گزارش‌ها در سطح جهانی منجر به جمع‌آوری اسباب‌بازی در سطح بازار شده است، اما در کشور ما تاکنون اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها