خبر سلامت

شب قبل از امتحان دمنوش نعناع و عسل بنوشید

یک کارشناس تغذیه گفت: در شب قبل از امتحان بهتر است از دمنوش رقیق عسل و نعناع به جای کافئین به منظور افزایش هوشیاری استفاده شود.
کد خبر: ۶۳۴۶۰۰

مریم شیرمستی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر ارتباط مستقیم تغذیه بر عملکرد حافظه افراد افزود: لازم است در ایام امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنند تا بتوانند از حافظه خود حداکثر استفاده را داشته باشند. استفاده از غذاهای پرحجم، چرب و نفاخ برای ایام امتحانات نیز نامناسب است، چراکه این غذاها مدت بیشتری در معده باقی می‌ماند که این امر خون‌رسانی به دیگر قسمت‌های بدن از جمله سلول‌های مغزی را کاهش می‌دهد و خواب‌آلودگی را نیز در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: استفاده از غذا در ایام امتحانات باید در وعده‌های متعدد و در هر وعده با حجم کمتری باشد تا قند خون فرد نیز در طول روز و زمان درس خواندن متعادل بماند. در ایام امتحانات لازم است به منظور جلوگیری از افت فشار خون، آب کافی به بدن فرد برسد و از بروز گرسنگی پیشگیری شود.

کنترل دقیق قند خون، مانع سرایت دیابت به چشم می‌شود

یک فوق تخصص جراحی شبکیه گفت: در مبتلایان به دیابت برای حفظ قدرت بینایی باید از عارضه رتینوپاتی دیابتی پیشگیری کنند.

دکتر مهرداد مهرآزما در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که رتینوپاتی دیابتی از عوارض دیابت است و چشم‌ها را مبتلا می‌کند، افزود: این حالت به دلیل صدمه به عروق خونی بافت حساس به نور شبکیه چشم ایجاد می‌شود. ابتدا ممکن ‌است رتینوپاتی دیابتی سبب بروز مشکلات خفیف در دید شود، اما در نهایت رتینوپاتی دیابتی سبب کوری می‌شود.

وی تاکید کرد: این همه‌ مبتلایان به دیابت نوع یک یا دو ممکن ‌است به رتینوپاتی دیابتی دچار شوند. هر‌چه طول ‌مدت ابتلا به این بیماری طولانی‌تر و قند‌ خون کمتر کنترل شود، احتمال ایجاد عارضه بیشتر است. مبتلایان به دیابت برای حفظ قدرت بینایی باید به ‌طور جدی از این عارضه پیشگیری کنند. این‌ کار با کنترل دقیق میزان قند‌ خون و برنامه‌ریزی سالانه‌ ‌معاینه چشم ‌امکانپذیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها