مراسم تشییع پیکر معراجی‌های سینما با تاکید مشاور رئیس‌جمهور بر بالا بردن استانداردهای امنیتی کار در حوزه دفاع مقدس همراه بود.
کد خبر: ۶۳۴۳۲۳
معراجی‌ها تا خانه ابدی بدرقه شدند

مراسم تشییع پیکر معراجی‌های سینما با تاکید مشاور رئیس‌جمهور بر بالا بردن استانداردهای امنیتی کار در حوزه دفاع مقدس همراه بود و معاون سیمای رسانه ملی هم گفت: «این فیلم و مجموعه تلویزیونی تا تاریخ است، ماندگار می‌ماند

به گزارش جام‌جم، صبح روز گذشته مراسم تشییع پیکر جان‌باختگان حادثه‌ انفجار در پشت صحنه فیلم و سریال «معراجی‌ها» با حضور گسترده مردم و مسئولان کشوری، لشکری و فرهنگی از مقابل موسسه «روایت فتح» برگزار شد تا معراجی‌های سینما به خانه ابدی‌شان بدرقه شوند.

بدرقه عاشقانه

معاون سیمای رسانه ملی در این مراسم گفت: در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) این جمعیت عظیم برای تشییع پیکر پاک پنج نفر از بهترین فرزندان این مرز و بوم عاشقانه آمدند. علی دارابی ادامه داد: ای شهیدان عزیز، جانبازان، آزادگان و ایثارگران، شاهد باشید که همراهان شما به شما پیوستند و این راه نورانی همچنان در طول تاریخ استمرار دارد. هر روز در ایران اسلامی کربلاست و کربلا در طول تاریخ تداوم دارد.

او افزود: عزیزانی که امروز (دیروز) با این عظمت تشییع می‌شوند عافیت‌طلبی و شیرینی دنیا را انتخاب نکردند. اینها حماسه‌آفرینان راهیان نور و شهدای گمنام و ایثارگرانی بودند که ایستادگی امروز، امنیت، استقلال و عظمت‌مان مرهون بذل جان آنان است.

 

/Media/Image/1392/10/20/635249532481746012.jpg

 

دارابی تاکید کرد: این عزیزان معراجی شدند تا بگویند شهیدان ما چگونه با صلابت و اقتدار از آرمان‌ها و استقلال این مرز و بوم در برابر استکبار ایستادگی کردند و نگذاشتند یک وجب هم از خاک این کشور جدا شود. فیلم و سریال «معراجی‌ها» تا تاریخ است، ماندگار است.

حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور نیز در این مراسم با تاکید بر این ‌که باید استانداردهای امنیتی کار در حوزه دفاع مقدس افزایش یابد، در سخنانی گفت: این مراسم و این جمعیت نشان می‌دهد که درِ باغ شهادت هنوز باز است.

آشنا گفت: این دوستان نشان دادند اگر در راه شهدا گام برداریم، می‌توانیم با آنها محشور شویم. چه زود سخنان ریاست محترم جمهور تفسیر شد، ایشان گفت هنرمندان ما همه اهل ارزشند و امروز هنر ایثار و شهادت در مقابل ما حاضر است.

مشاور رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش با تاکید بر این‌ که وظیفه دولت، بالا بردن استانداردهای حرفه‌ای و ایمنی حوزه فعالیت‌های دفاع مقدس است، ادامه داد: از نظر ملی، دولت خود را موظف می‌داند از هنر ایثار و شهادت با تمام وجود دفاع کند. از نظر حرفه‌ای نیز همه ما موظف هستیم استانداردهای امنیتی و ایمنی حوزه فعالیت‌های دفاع مقدس را بالا ببریم. باید سینمای دفاع مقدس امن‌تر باشد و باید همه بدانند که بالاترین استانداردهای حرفه‌ای در سینمای دفاع مقدس کشورمان رعایت می‌شود.

کار زینبی سینماگران

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی نیز در این مراسم گفت: سینمای ایران در طول دفاع مقدس در کنار رزمندگان بود و پس از آن هم کار دشوار و زینب‌گونه رساندن پیام ایثار و شهادت را بر عهده گرفت و با افتخار و بدون امکانات لازم، این مظلومیت را به نمایش گذاشت.

سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم با ابراز تسلیت به خانواده جان‌باختگان گفت: در روز عزای امام حسن عسکری (ع) و روزی که صاحب عزا امام عصر (عج) است، داغدار رهروان اهل بیت هستیم، مجاهدان عرصه جهاد فرهنگی، کسانی که تمام وجود خود را برای اعتلای هنر مقاومت و رساندن پیام شهیدان به نسل‌های آینده گذاشتند.

وی ادامه داد: افسر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، محمدجواد شریفی‌راد در این عرصه سال‌ها تلاش کرده و مجاهدت‌های بسیاری را در دوره جنگ از خود نشان داد. بعد از جنگ نیز در عرصه فرهنگی از تلاش دست نکشید. شهید رنجبر که همه وجود خود را وقف انقلاب اسلامی کرد و دوستانی که در این راه به شهادت رسیدند، مردان بزرگی بودند که برای رساندن پیام شهدا از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و جان خود را در این راه دادند.

رئیس سازمان بسیج بیان کرد: در دنیایی که ابرقدرت‌ها و زورگوها همه هنرهای خود را جمع کرده تا با همراهی بی‌هنران علیه یک جامعه مظلوم و آزادیخواه بجنگند و این جامعه را سرکوب کنند و در کنار آن برخی از بی‌هنران چشم به جایزه‌های این مستکبران دوخته تا از آنها قدردانی شود، تعدادی از سینماگران کشور چشم به دست شهدا دوختند تا از سوی آنها مورد لطف و مرحمت قرار گیرند. سردار نقدی گفت: اما از هر چیز جالب‌تر این است که درست در ایامی که شهدای کربلای 5 به معراج رفتند، خداوند نیز این بزرگان را به سوی خود پذیرفت.

اجرای گروه کر سپاه

از حاشیه‌های این مراسم می‌توان به حضور جمع زیادی از هنرمندان، مسئولان، سینماگران و اصحاب رسانه، گروه‌هایی از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و گروه کر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد که اجرای آنها تأثر بسیاری از سخنرانان و گریه‌های مسعود ده‌نمکی کارگردان این فیلم را به همراه داشت.آغازگر این مراسم هم قرائت قرآن کریم توسط استاد کریم منصوری بود که حال و هوایی خاص و معنوی به بدرقه معراجی‌ها بخشید.

جان‌باختگان روز چهارشنبه گذشته در روزهای پایانی تصویربرداری فیلم «معراجی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی در پی انفجار در پشت صحنه فیلم، دچار سانحه شدند و درگذشتند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جبهه هنرهای زیبا-شورای عالی بصیرت
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
۰
۰
باسمه تعالی
باسلام،احترام و عرض تسلیت
یا لثارات الحسین (ع) ، لبیك یا خمینی
ضمن گرامی داشت یاد و خاطره هشت سال دوران طلایی دفاع مقدس،خمینی كبیر و شهدای عزیز
حادثه غم انگیز انفجار كه باعث از دست رفتن عزیزان بسیجی و هنرمندان شد را به بقیه الله الاعظم اروحنا فداه و علمدار انقلاب مقام معظم رهبری و خانواده محترمشان تسلیت عرض می نمایم خصوصا خانواده محترم شهید بزرگوار علی اكبر رنجر كه یكی از فعالین فرهنگی و هنری بودند و اشتیقاق زیادی به شهادت داشتند كه آخر نصیب شان شد مثل اشتیاقی كه شهید اهل قلم آوینی عزیز به شهادت داشتند و عرض تسلیت به دست اندكاران معراجی ها خصوصا برادر ارجمند جناب آقای ده نمكی كه خود از یادگاران آن دوران طلایی است،
امید كه ما هم شرمنده قرآن و اهلبیت علیهم السلام و شهدا نشویم.

جبهه هنرهای زیبا-شورای عالی بصیرت
قرارگاه فرهنگی،هنری شهید آوینی-روایت نور

نیازمندی ها