دو مرد که برای دزدیدن قناری‌های یک مرد تهرانی اجیر‌شده و تحت‌تعقیب پلیس تهران بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۳۳۹۱۴
دستگیری دزدهای اجاره‌ای برای سرقت قناری

به گزارش جام‌جم، اوایل آذر امسال مردی با حضور در شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران، از سرقت 110 جفت قناری به ارزش صد‌ها میلیون تومان از محل کارش خبر داد.

شاکی گفت: مدتی بود در یک طبقه از ساختمان دوطبقه قدیمی‌ام، 110 جفت قناری که تعدادی از نژاد اسپانیایی و ایتالیایی بود، نگهداری می‌کردم و حاضر به فروش آنها نبودم تا این که چند نفر به زور وارد خانه‌ام شده و قناری‌ها را سرقت و کارگرم را با دست و پای بسته در سرویس بهداشتی محبوس کرده‌اند.

با تشکیل پرونده و به دستور بازپرس شاهنگیان، تحقیقات کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی برای کشف قناری‌های سرقتی و دستگیری سارقان آغاز و در تحقیق از کارگر شاکی، وی راز دزدی قناری‌های کارفرمایش را از سوی سه مرد برملا کرد.

در ادامه تحقیق از او معلوم شد وقتی کارفرمایش قناری‌ها را به مردی که قصد خرید آنها را داشته نفروخته، مرد مشتری نقشه دزدی را همراه دو مرد دیگر اجرا کرده و قرار بوده بابت این کار به او هم پنج میلیون تومان بدهند و فقط پنج قناری را با خود ببرند.

در پی اعتراف متهم، مردی که مشتری قناری‌ها بود، در مخفیگاهش دستگیر شد و پس از انتقال به‌پایگاه دوم پلیس آگاهی، با اعتراف به جرمش، عنوان کرد طراح سرقت بوده است.

دستگیری 2 سارق فراری

با صدور قرار قانونی برای دو متهم پرونده، تحقیقات برای دستگیری دو سارق دیگر ادامه یافت تا این که دو روز پیش ماموران اطلاع یافتند سارقانی که در تعقیبشان هستند، از سوی یکی از شعبات اداره آگاهی تهران به اتهام سرقت قناری‌های یک مرد دیگر در جنوب شهر دستگیر شده‌اند.

در ادامه تحقیقات و با بررسی پرونده قناری‌فروش دیگر مشخص شد، در نبود او نیز سارقان وارد مغازه‌اش شده و قناری‌هایش را که ارزش میلیونی داشته، سرقت کرده‌اند و او به همین دو متهم بازداشت شده مظنون است زیرا آنها چند روز پیش از حادثه به عنوان مشتری وارد محل کارش شده‌اند، اما وی به رفتارشان مشکوک شده و از معامله با آنها خودداری کرده است.

در مرحله بعدی، دو سارق دستگیر شده در بازجویی به سرقت قناری‌های مالباخته اول نیز اعتراف کردند.

اعتراف دزدان قناری‌ها

یکی از سارقان گفت: من و همدستم اتفاقی با مردی آشنا شدیم که در زمینه نگهداری و خرید و فروش قناری فعالیت داشت. وی می‌خواست از مردی، تعدادی قناری خارجی بخرد، اما چون فروشنده حاضر به معامله با وی نشده بود، ما را اجیر کرد در قبال دریافت ده‌ها میلیون تومان 110 جفت قناری را بدزدیم و به وی تحویل دهیم.

متهم یادآور شد: طراح سرقت مدعی بود کارگر خانه‌ای را که قناری‌ها در آنجا نگهداری می‌شود، با وعده پرداخت چند میلیون تومان پول فریب داده و او در را برایمان باز‌می‌کند، اما شب حادثه طراح نقشه از ما خواست، مرد کارگر را بشدت کتک‌زده و دست و پایش را ببندیم. ما هم طبق نقشه 110 جفت قناری گران‌قیمت را دزدیدیم.

در پی اعتراف این متهم، همدستش نیز گفته‌های او را تائید کرد، اما هر دو درباره سرقت قناری‌های گران‌قیمت شاکی دوم سکوت کرده‌اند و این در حالی است که شواهد نشان می دهد شیوه هر دو سرقت ، یکی بوده است.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی برای رازگشایی از دیگر سرقت‌ های آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها