قیمت انواع سبزی و تره بار در میادین و مغازه‌های سطح بازار، نسبت به هفته گذشته گران شد. این جهش قیمت به قدری چشمگیر است که تا ۴۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو را می‌توان نمونه آورد!
کد خبر: ۶۳۲۲۵۶

به گزارش جام جم سرا، در حالی که سبزیجات و تره بار گران شده، مغازه داران نیز رغبتی به عرضه و فروش آن ندارند چون اعلام می‌کنند برخی مشتریان با اطلاع از قیمت جدید از خرید صرفنظر می‌کنند و به همین دلیل در صورت این کالا در سطح مغازه‌ها نیز با کمبود مواجه شده.
این گزارش حاکی است که قیمت برخی دیگر از انواع این محصولات نسبت به هفته‌های گذشته‌گاه تا ۲۰۰۰ تومان در هر کیلو افزایش یافته، به نحوی که قیمت هر کیلوگرم سبزی خوردن در مغازه‌های سطح شهر تا ۴۵۰۰ تومان نیز به فروش می‌رسد. این در شرایطی است که مغازه داران نیز رغبتی به خرید و فروش انواع سبزی نداشته و همین امر، کمبود این کالا را در مغازه‌های سطح شهر را نشان می‌دهد.
در عین حال، قیمت سایر انواع تره بار نیز با افزایش چشمگیری مواجه بوده است به نحوی که قیمت برخی از انواع تره‌بار با قیمت برخی میوه‌ها برابری می‌کند!
به گزارش مهر هم اکنون قیمت‌ها طوری شده که قیمت یک کیلوگرم سبزی خوردن در مغازه‌های سطح شهر با قیمت یک کیلوگرم سیب برابر است. علاوه بر این، قیمت انواع میوه نیز با افزایش مواجه بوده است، بخصوص قیمت موز و سیب در بازار که حرکتی افزایشی را از ابتدای دیماه امسال شروع کرده است و وقتی از مغازه داران علت این امر را جویا می‌شویم، عنوان می‌کنند امسال سیب خوب در بازار کم است و بنابراین قیمت نیز بالا است؛ اما برخی از آن‌ها می‌گویند که ورود دولت به ذخیره سازی میوه نیز سبب این امر است.

قیمت انواع میوه در بازار

هم اکنون قیمت هر کیلوگرم سیب قرمز در میادین میوه و تره بار ۲۸۰۰ تومان و در مغازه‌های سطح شهر بین ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان است. ضمن اینکه قیمت هر کیلوگرم موز نیز در میادین میوه و تره بار ۳۴۵۰ تومان و در مغازه‌های سطح شهر ۴۰۰۰ تومان است. قیمت هر کیلوگرم پرتقال تامسون شمال نیز در میادین میوه و تره بار ۱۶۰۰ تومان است؛ در حالیکه در مغازه‌های سطح شهر از ۲۸۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.
قیمت هر کیلوگرم نارنگی نیز در میادین میوه و تره بار ۲۲۰۰ تومان است که در مغازه‌های سطح شهر تا ۳۵۰۰ تومان نیز به فروش می‌رسد. قیمت هر کیلوگرم لیموشیرین در میادین میوه و تره بار ۱۷۰۰ تومان است که در مغازه‌های سطح شهر نیز محدوده قیمتی ۱۷۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان دارد.
قیمت هر کیلوگرم خیار نیز در میادین میوه و تره بار ۲۷۰۰ تومان و در مغازه‌های سطح شهر تا ۳۵۰۰ تومان است. هر کیلوگرم خرمالو در میادین میوه و تره بار ۲۶۰۰ تومان و در مغازه‌های سطح شهر تا ۳۵۰۰ تومان است.
همچنین قیمت هر کیلوگرم کیوی در میادین میوه و تره بار ۲۶۰۰ تومان است و در مغازه‌های سطح شهر تا ۳۵۰۰ تومان عرضه می‌شود. هر کیلوگرم گلابی نیز در میادین میوه و تره بار ۳۶۰۰ تومان، پرتقال بیروت ۱۵۵۰ تومان، تامسون شمال ۱۶۰۰ تومان، پرتقال رسمی شمال ۱۵۵۰ تومان، انار ۲۵۰۰ تومان و انگور ۳۰۰۰ تومان است.

قیمت انواع سبزی و تره بار

قیمت هر کیلوگرم بادمجان در میادین میوه و تره بار ۱۶۰۰ تومان، بادمجان دلمه در میادین میوه و تره بار ۱۲۰۰ تومان، هر کیلوگرم پیاز سفید ۹۲۰ تومان، هر کیلوگرم پیاز قرمز ۱۲۲۰ تومان، تره فرنگی ۲۰۰۰ تومان، چغندر ۱۱۵۰ تومان، انواع سبزی ۲۲۰۰ تومان، سیب زمینی ۱۳۵۰ تومان، سیر ۱۷۰۰ تومان، شلغم ۱۱۰۰ تومان، کلم سفید ۷۰۰ تومان، کلم قرمز ۸۰۰ تومان، فلفل دلمه ۲۰۰۰ تومان، گل کلم ۷۰۰ تومان، کاهو ۹۵۰ تومان، کدو ۲۴۰۰ تومان، کلم بروکلی ۲۴۰۰ تومان، کرفس ۱۳۰۰ تومان است.
قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی بوته‌ای ۱۹۵۰ تومان، گوجه فرنگی گلخانه‌ای ۲۶۰۰ تومان، لیمو ترش ۱۹۵۰ تومان، لوبیا سبز ۲۶۰۰ تومان و هویج ۱۰۵۰ تومان است.
این محصولات به این قیمت‌ها در حالی در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود که در سطح شهر،‌گاه با ۱۵۰۰ تومان اختلاف در مغازه‌ها عرضه می‌شوند. نمونه آن نیز گوجه فرنگی، انواع سبزی، کاهو و هویج و کرفس است.
>> مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها