دو مرد که با راه‌اندازی شرکت هرمی و به بهانه جذب سرمایه‌گذار در شرکت توریستی، جویندگان کار را فریب داده و از آنها کلاهبرداری می‌کردند، از سوی پلیس فتای استان البرز، همراه 16 جوینده کار دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۳۲۱۹۶
جویندگان کار در زندان هرمی‌های شیاد

به گزارش جام‌جم، سرهنگ یزدان نیکنام رئیس پلیس فتای استان البرز در این باره گفت: چند روز پیش گزارش مردمی در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت مبنی بر این که دو جوان با اجاره خانه‌ای در یکی از محله‌های شهرستان کرج، در قالب یک شرکت هرمی فعالیت دارند و جوانان را به‌بهانه یافتن کار به این خانه انتقال داده و اجازه خروج آنها را از این مکان نمی‌دهند.

وی افزود: با تشکیل پرونده و هماهنگی قضایی، ماموران خانه مورد نظر را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند و با پی بردن به صحت موضوع، وارد محل شدند و 18مرد جوان را دستگیر کردند. از مخفیگاه متهمان نیز تعدادی جزوه و دفترچه‌ که افراد جوان آرزوهای خود را در آن نوشته بودند و سی‌دی‌های آموزشی مربوط به شرکت هرمی کشف‌و‌ضبط شد.

نیکنام خاطرنشان کرد: در تحقیق از متهمان معلوم شد دو نفر از افراد دستگیر شده، سرکرده‌های اصلی باند هستند که یکی از آنها چندی پیش یک باند هرمی تشکیل داده بوده که همدستانش دستگیر شدند و او پس از فرار و زندگی مخفیانه، این باند جدید را تشکیل داده است.

رئیس پلیس فتای استان البرز افزود: این دو متهم با اظهارات ضد و نقیض خود مدعی شدند فقط در زمینه جذب جویندگان کار، فعالیت قانونی داشته‌اند.

در حالی که متهمان کلاهبرداری‌هایشان را انکار‌می‌کردند، ماموران فتا در تحقیق از 16 جوینده کار متوجه شدند اغلب آنها بیکار و تحصیلکرده‌اند که برای یافتن کار مناسب از طریق سایت‌های اینترنتی با فعالیت این شرکت طبق ادعای مسئولان آن، در زمینه سرمایه‌گذاری در تورهای مسافرتی، آشنا شده‌اند.

جویندگان کار در دام متهمان

وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی مشخص شد متهمان برای جلب اعتماد جویندگان کار تعدادی از آنها را چند روز به مسافرت خارج از کشور فرستاده‌اند.

نیکنام تصریح کرد: در تحقیق از این افراد معلوم شد، آنها وقتی پول بیشتری برای سرمایه‌گذاری نداشتند، با خانواده‌هایشان تماس می‌گرفتند و مدعی می‌شدند تصادف کرده‌اند و نیاز به هفت تا هشت میلیون تومان پول دارند. حتی نشانی مکانی را که در آن ساکن بودند، به خانواده‌هایشان نمی‌گفتند و بدون هماهنگی مسئولان شرکت نیز نمی‌توانستند از مخفیگاهشان خارج شوند و وقتی پی برده‌اند فعالیت آنها غیرقانونی است، قصد پس گرفتن پولشان و خروج از دفتر شرکت را داشته‌اند که موفق نشده و مدت‌ها در این مکان زندانی بودند.

رئیس پلیس فتای استان البرز یادآور شد: با جمع‌بندی اطلاعات، دو متهم پرونده در ادامه بازجویی به کلاهبرداری از جویندگان کار اعتراف و عنوان کردند به بهانه سرمایه‌گذاری و کار در شرکت توریستی، جویندگان کار را فریب داده و به آنها وعده داده بودند در صورتی که افراد دیگری را برای عضویت و سرمایه‌گذاری به شرکت معرفی کنند، می‌توانند اجازه خروج از شرکت را پیدا کنند.

همچنین به افراد سرمایه‌گذار، وعده داده بودند علاوه براصل سرمایه‌شان، ماهانه 5000‌دلار به حساب‌شان واریز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای متهمان قرار قانونی صادر شده است. تحقیقات تکمیلی برای دستگیری دیگر اعضای این باند ادامه دارد.

زنگ خطری برای جوانان

رئیس پلیس فتای استان البرز به جوانان بویژه جویندگان کار و افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها را دارند، هشدار داد پیش از سرمایه‌گذاری در شرکتی، از فعالیت‌ قانونی آن مطلع شوند و بدانند که افراد سودجو و کلاهبردار با راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی و وعده پرداخت سود‌های کلان، مردم را فریب می‌دهند.

وی از مردم خواست چنانچه از فعالیت شرکت‌های غیرقانونی مطلع هستند، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 یا پلیس فتا اطلاع دهند.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها