سخنان دیکتاتورپای چوبه دار؛

آخرین لحظات صدام چگونه گذشت

مشاور امنیت ملی سابق عراق که شاهد اعدام «صدام»بوده است، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه از جزئیات اعدام وی در هفت سال پیش پرده برداشت و گفت: من از او هیچ کلمه‌ای که بیانگر پشیمانی‌اش باشد نشنیدم. او هیچ حرفی از طلب مغفرت از خدای عزوجل یا طلب عفو به زبان نیاورد. یا نماز و دعایی نخواند در حالی که انسانی که در شرف مرگ است معمولا از خداوند طلب مغفرت می‌کند. اما او هیچ چیز نگفت.
کد خبر: ۶۳۰۸۱۰
آخرین لحظات صدام چگونه گذشت

«موفق الربیعی» که از افراد نزدیک به «نوری المالکی» نخست‌وزیر کنونی عراق است در آستانه سالگرد صدام که مصادف است با فردا دوشنبه، گفت: اعدام صدام پس از یکی از نشست‌های مالکی و «جورج بوش» رئیس‌جمهور سابق آمریکا نهایی شد. در این نشست بوش از مالکی پرسید: «با این جنایتکار چه می‌کنید» و مالکی گفت: «اعدامش می‌کنیم» بوش نیز به علامت تایید انگشت اشاره‌اش را بلند کرد.

وی درباره جزئیات اعدام دیکتاتور گفت: من او را دمِ در تحویل گرفتم و هیچ خارجی یا آمریکایی با ما در این مکان نبود. صدام پیراهنی سفید و کت و شلواری تیره رنگ بر تن داشت. حال او کاملا طبیعی بود و از چیزی ترسی نداشت و من هیچ نشانه‌ای از  ترس در چهره‌اش ندیدم. یک جنایت‌کار؟ صحیح. یک قاتل؟ صحیح. یک سلاخ؟ صحیح. اما او تا پایان قوی ماند.»

ربیعی تصریح کرد: زمانی که  او را آوردم دستبند به دستش بود و قرآن در دست داشت. او را به اتاق اجرای حکم آوردم جایی که قرار بود کیفرخواست‌اش خوانده شود. صدام مرتب می‌گفت: مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، زنده باد فلسطین، مرگ بر فارسهای مجوس. او را به اتاق اعدام هدایت کرد. ایستاد و به طناب دارش خیره شد. سپس به من نگاه کرد و گفت: «دکتر این برای مردان است». دستهایش را باز کردم و از پشت بستم. گفت: «آه»، به همین دلیل دستهایش را کمی شل بستم. او قرآن را به من و گفت: «آن را به دخترم بده».  گفتم: «او را کجا ببینم؟» گفت: آن را به قاضی بده تا به او بدهد.

شاهد اعدام صدام در ادامه گفت: در هنگام اعدام یک اشتباه روی داد. پاهای صدام در حین بالا رفتن از پله‌های جایگاه اعدام بسته بودند که برای بالا بردنش مجبور شدیم او را بالا بکشیم، پیش از اعدام هم وی حاضر نشد کیسه پارچه‌ای را بر روی سرش بکشد. در لحظه اعدام در سالن شعارهایی مانند «زنده باد امام محمد باقر صدر» که در دوره صدام اعدام شده بود و «زنده باد مقتدا» از رهبران برجسته کنونی شیعیان در عراق سرداده شد که صدام هم گفت: «آیا این نشان مردانگی است؟»

وی افزود: سپس با سایرین او را پایین آوردیم و در کیسه‌ای سفید گذاشتیم و او را روی برانکارد گذاشتیم و برای چند دقیقه در همان اتاق ماندیم. جسد صدام را با یک بالگرد آمریکایی از حیاط زندان کاظمیة به مقر «نوری المالکی» نخست‌وزیر در منطقه «الخضراء» بردیم. اعدام قبل از طلوع خورشید و حلول عید قربان انجام شد. در منزل مالکی او با گرمی دستهای ما را فشرد و گفت: «آفرین بر شما». گفتم: «بفرمایید او را ببینید». سپس چهره صدام را به مالکی نشان دادم.

ن‍ژاد پرستی صهیونیستها

«الی بن داخان» معاون وزیر امور مذهبی رژیم‌صهیونیستی که با روزنامه عبری‌زبان «معاریو» صحبت می‌کرد، در پاسخ سوالی در مورد قوانین مربوط به همجنسگرایان در اسرائیل، گفته است حتی یهودیان همجنسگرا از غیریهودیان برتر بوده و مقامی بالاتر دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس،او سپس در پاسخ به این سوال که آیا یک «جنتیل» (غیریهودی) را با یک همجنسگرای یهودی در مقامی یکسان می‌داند، می‌گوید: ما هیچ‌کدام آن‌ها را قبول نداریم. و البته به هر حال، یک یهودی همواره روحی به مراتب رفیع‌تر از یک جنتیل دارد، حتی اگر این یهودی همجنسگرا باشد.

این اولین بار نیست که «بن‌داخان» چنین اظهارات نژادپرستانه‌ای را بیان می‌کند. وی پیش از این هم در مصاحبه با یک نشریه اسرائیلی گفته بود: فلسطینی‌ها انسان نیستند، آن‌ها لیاقت زنده ماندن ندارند، آن‌ها چیزی نیستند جز حیوان.

«عوادیا یوسف» خاخام عالی‌رتبه صهیونیست و رهبر معنوی حزب ارتودوکس «شاس» اسرائیل که چند ماه قبل مرد در مورد غیریهودیان گفته بود: تنها هدف خلق غیریهودیان، خدمت به یهودیان است. جنتیل‌ها به چه درد می‌خورند؟ آن‌ها کار می‌کنند، شخم می‌زنند و درو می‌کنند. ما مثل یک ارباب (افندی) می‌نشینیم و تنعم می‌کنیم. به این خاطر است که جنتیل‌ها خلق شده‌اند.

تلاش برای منفعل ساختن دیپلماسی هسته ای ایران

رسانه های فارسی زبان بیگانه، موضوع مخالفت دولت اوباما با تدوین طرح تحریم های جدید کنگره آمریکا برضد ایران برمبنای سناریوهای  تشدید فشارها برتهران ومنفعل ساختن قدرت دیپلماسی هسته ای کشورمان را به طور هدفمند و گسترده  بازتاب دادند.

 دراین باره تلویزیون دولتی صدای آمریکا با هدف جلب رضایت لابی صهیونیستی و در راستای رویکرد تبلیغی افزایش قدرت چانه زنی  واشنگتن درقبال رویکرد تعاملی و گفتگو محور دولت تهران برای حل مناقشه هسته ای خود با غرب، به برجسته سازی پافشاری عده ای از سناتورهای کنگره مبنی بر تصویب تحریم های تازه برضد جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

تلویزیون دولتی صدای امریکا با برجسته سازی اظهارات لابی های صهیونیستی درکنگره آمریکا ، فضایی پرالتهاب و توام با نگرانی فراروی گفتگوهای ایران و پنج بعلاوه یک ترسیم کرد و گزینه نظامی را با هدف اثرگذاری بر سیاست فعالانه خارجی وتضعیف قدرت چانه زنی ودیپلماتیک ایران درگفتگوهای هسته ای به عنوان یک رویکردی بازدارنده و قوی به منظور توقف روند غنی سازی اورانیوم در داخل کشور با آب و تاب بیشتری مطرح نمود .

فضاسازی علیه افزایش جمعیت

 رادیو فردا ارگان سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) با غیرکارشناسی تلقی کردن طرح افزایش جمعیت و مستند ساختن ادعاهای خود به اظهارات دو مخاطب برنامه اش ، به بزرگنمایی مشکلات موجود در کشور پرداخت و فضاسازی کرد حکومت نمی تواند الگوهای ساختار جمعیتی خانواده را به جامعه کنونی ایران تحمیل کند .

این رادیو دربخش دیگری از فضاسازی خود و در راستای دامن زدن به نگرانی های عمومی از شیوع نوعی بیماری ویروسی و مقاربتی در ایران خبر می دهد و مدعی شد مسئولان وزارت بهداشت و درمان توجهی به این موضوع تهدید کننده سلامت شهروندان ایرانی ندارند . همچنین در این زمینه مشکلات اقتصادی به عنوان یک عامل کم توجهی دولتمردان ایرانی به این تهدید اجتماعی و فرهنگی جامعه ایران تلقی گردید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۸
۰
۰
دلیل مرگ بزدلانه صدام آه مادران شهید انقلاب بود. شهیدان انقلاب روحتان شاد.
ایرانمهر
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
۰
۰
حق این بود كه صدام جنایتكار به نمایندگی از مردم ایران و توسط یكی از داغدیدگان ایرانی اعدام میشد .
بنی اسدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
۰
۰
خدا لعنت كند صدام را كه جنایتكار به تمام معنا بود
...........
Iran, Islamic Republic of
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۰
۰
۰
آخرش آه مادرای شهیدا گرفتش ...

بی خود نمی گن
گهی پشت به زینو گهی زین به پشت......

توبه گرگ مرگه...................
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها