مردی که با جعل عنوان استاد دانشگاه و محقق زمین‌شناسی، صاحبان نمایشگاه‌های فروش سنگ‌های قیمتی و نقره و زیورآلات را فریب داده و به بهانه راه‌اندازی نمایشگاه سنگ‌شناسی در دانشگاه، از آنها سرقت می‌کرد، از سوی پلیس آگاهی شهرستان خمین دستگیر شد.
کد خبر: ۶۳۱۷۸۱
استاد قلابی، سنگ‌های قیمتی می‌دزدید

به گزارش جام‌جم، سردار عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: تیر امسال صاحب یک نمایشگاه فروش نقره و زیورآلات با حضور در پلیس آگاهی شهرستان خمین از مردی به اتهام سرقت سنگ‌های قیمتی‌اش شکایت کرد.

وی افزود: در تحقیق از شاکی معلوم شد، مردی با معرفی خود به عنوان استاد دانشگاه و محقق زمین‌شناسی، با ادعای این که قرار است نمایشگاهی در زمینه سنگ‌های معدنی و قیمتی در یکی از دانشگاه‌ها راه‌اندازی کند، وی را فریب داده است.

ملکی یادآور شد: در ادامه تحقیق مشخص شد متهم مقداری نقره و سنگ‌های قیمتی به ارزش 40 میلیون تومان از مالباخته امانت می‌گیرد تا پس از پایان نمایشگاه، آن را تحویل دهد، اما دیگر خبری از وی نمی‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: پس از مدتی مالباخته با حضور در دانشگاه متوجه می‌شود، چنین استادی در آنجا کار نمی‌کند و قرار نبوده چنین نمایشگاهی در این مکان راه‌اندازی شود.

دستگیری متهم

وی تصریح کرد: با شروع تحقیقات برای دستگیری متهم فراری، ماموران اطلاع یافتند تصویر رایانه‌ای وی با یک متهم که در زمینه سرقت و کلاهبرداری سابقه کیفری داشته، مطابقت دارد. به این ترتیب پاتوق‌های احتمالی متهم زیرنظر گرفته شد تا این که چند روز پیش وی دستگیر شد.

ملکی خاطرنشان کرد: متهم به جرمش اعتراف و عنوان کرد: با جعل عنوان استاد دانشگاه، محقق زمین‌شناسی و کارشناس اکتشافات معدن، صاحبان نمایشگاه‌های سنگ‌های قیمتی را به بهانه راه‌اندازی نمایشگاه در دانشگاه‌ها فریب داده و سنگ‌هایشان را برای عرضه در نمایشگاه و نیز معرفی نمایشگاهشان، امانت می‌گرفتم و متواری می‌شدم.

وی افزود: در ادامه مشخص شد، متهم تاکنون علاوه بر سرقت و کلاهبرداری از صاحب یک نمایشگاه در شهرستان خمین، در شهرهای شیراز، همدان، زنجان، سمنان، ساری، تهران، گرگان و محلات نیز 19 فقره جرم مشابه مرتکب شده که ارزش این اموال بیش از 216 میلیون تومان بوده است. علاوه بر این، متهم به اغفال چند زن جوان نیز اعتراف کرده است.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی از وی برای برملا شدن دیگر جرایمش ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها