13 باند سرقت در عملیات پلیس دستگیر شدند

ولخرجی ‌ماموران قلابی برای همسرانشان

پرونده سه متهم که با جعل عنوان مامور اداره گاز یا تعمیر‌کار آیفون وارد منازل شهروندان تهرانی و کرجی شده و با زورو تهدید اموال و طلایشان را می‌دزدیدند، به شعبه 111 دادگاه جزایی کرج ارسال شد.
کد خبر: ۶۱۶۵۲۵
مامورهای قلابی طلای زن‌ها را می‌دزدیدند

به گزارش جام‌جم، روز‌های پایانی آبان سال گذشته زن جوانی با حضور در کلانتری فردیس از سه مرد به اتهام سرقت اموالش شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد روز حادثه مردی با معرفی خود به عنوان مامور اداره گاز، وارد خانه‌اش شده و پس از لحظاتی دو مرد دیگر نیز با قمه و چاقو به زور وارد خانه شده و او را در اتاق محبوس کرده و با سرقت طلا و پول‌های وی متواری شده‌اند.

ماموران قلابی تحت تعقیب پلیس

در پی این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و با به دست آمدن تصاویر رایانه‌ای متهمان، جستجو برای دستگیری آنها آغاز شد تا این که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی از سه مرد که به بهانه تعمیر آیفون یا به عنوان مامور اداره گاز به زور وارد خانه‌هایشان شده و با تهدید آنها با سلاح سرد، اموالشان را سرقت کرده بودند، شکایت کردند.

با افزایش شکایت‌ها و بررسی تصاویر رایانه‌ای دزدهای خشن، مشخص شد تصاویر آنها با یکدیگر مطابقت دارد و آنان در دزدی‌های خشن سریالی همدست هستند.

دستگیری دزدهای خشن

به این ترتیب جستجو برای دستگیری سارقان ادامه یافت تا این که چندی پیش هر سه متهم در یک قدمی دزدی دیگر شناسایی و دستگیر شدند.

متهمان اعتراف کردند، با جعل عنوان مامور اداره گاز و تعمیرکار آیفون به زور وارد منازل مردم شده و اموالشان را سرقت کرده‌اند.

در ادامه مشخص شد این متهمان علاوه بر کرج در تهران نیز مرتکب سرقت‌های مشابه شده‌اند.

متهمان با قرار قانونی روانه زندان شدند و پرونده آنها چندروز پیش با صدور کیفرخواست به شعبه 111 دادگاه جزایی شهرستان کرج در استان البرز ارسال شد.

در حالی که احتمال دارد متهمان مرتکب جرایمی مشابه در دیگر شهر‌ها نیز شده باشند، قاضی پرونده با دستور چاپ تصاویر متهمان بدون پوشش چهره، از مردم خواست چنانچه در دام آنها گرفتار شده‌اند، به شعبه 111 دادگاه جزایی کرج مراجعه کنند.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها