جام جم آنلاین: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: به رغم عقب ماندگی علمی که در قبل از انقلاب اسلامی بر ملت ایران تحمیل شد، جوانان کشور در 26 سال گذشته به برکت انقلاب و خودباوری ناشی از آن پیشرفتهای علمی بزرگی را بدست آوردهاند.
کد خبر: ۶۳۱۷۵

به گزارش خبرگزاری فارس، حضرتآیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه روز ارتش، صبح امروز بدون اطلاع قبلی با حضور در دانشگاه هوایی شهید ستاری به مدت 4 ساعت از دانشکدههای مختلف این دانشگاه بازدید کردند و ضمن گفتوگو با اساتید و دانشجویان، از نزدیک در جریان فعالیتهای علمی و آموزشی در این دانشگاه قرار گرفتند.
فرمانده کل قوا در بازدید از کلاسهای درس و آزمایشگاههای تخصصی و کارگاههای آموزشی دانشکدههای برق، علوم پایه، مدیریت، پرواز، رایانه و کنترل و فرماندهی دانشگاه هوایی شهید ستاری، ضمن ابراز خرسندی از حضور پرنشاط و با انگیزه جوانان دانشجو و اساتید مجرب تاکید کردند: اهمیت علمآموزی در این دانشگاه از این جهت است که فارغالتحصیلان آن با دانش و علم خود نگهبان آسمان ایران و حفظ آرامش و آسایش ملت بزرگ ایران خواهند بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه هوایی شهید ستاری، هدف از بازدید خود از این دانشگاه را تکریم و احترام به ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز ارتش بیان کردند و با اشاره به دو ویژگی مهم دانشجو و نظامی بودن دانشجویان این دانشگاه افزودند: یک نظامی تحصیل کرده و صاحب علم، دانش و تجربه علاوه بر امتیاز پژوهندگی و فعالیت علمی به جهت تلاش برای حفظ امنیت و آسایش کشور و ملت، دارای جایگاه بسیار والایی است.
ایشان رابطه جوانان یک کشور با علم و دانش را ترسیم کننده هویت ملی آن کشور بر شمردند و خاطر نشان کردند: به رغم عقب ماندگی علمی که در قبل از انقلاب اسلامی بر ملت ایران تحمیل شد، جوانان کشور در 26 سال گذشته به برکت انقلاب و خودباوری ناشی از آن پیشرفتهای علمی بزرگی را بدست آوردهاند که موفقیت دانشمندان ایرانی در دستیابی به دانش هستهای، دانش پیشرفته استفاده سلولهای بنیادی، ساخت هواپیما و موفقیتهای علمی در المپیادها و مسابقات علمی جهانی نمونههایی از آن است.
حضرت آیتالله خامنهای با یادآوری اقدام تحسینبرانگیز و شگفتآور نسل گذشته در مقابله با نظام سلطه بینالمللی و سرنگونی حکومت طاغوتی و وابسته پهلوی بدون اتکا به دو قدرت غرب و شرق آن زمان تاکید کردند: پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه ایمان عمیق ملت ایران بود که باعث احساس هویت و بیداری، دیگر مسلمانان و تهدید سلطه قدرتهای استکباری شد.
ایشان با تاکید بر اینکه نسل کنونی نیز باید با همان ایمان، آگاهی و هوشیاری حرکت رو به جلو نسل گذشته را ادامه دهد، خاطرنشان کردند: آمریکا و صهیونیستها در طول 26 سال گذشته از هیچ اقدامی برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران فروگذار نکردند، اما به رغم این تلاشها، ملت بزرگ ایران با ایستادگی در مقابل فشارها در همه زمینهها پیشرفت کرد و نسل جوان پرنشاط کشور قطعا این مسیر را ادامه خواهد داد.
مقام معظم رهبری با اشاره به شعارهای فریبنده نظام استکباری آمریکا از یک طرف و تقسیم دنیا به انسانهای درجه یک و درجه دو از طرف دیگر، افزودند: این سیاست که برخی انسانها باید مقهور برخی انسانهای دیگر باشند محکوم به شکست است زیرا بشریت به دلیل نیاز خود به عدالت در مقابل این سیاست خواهد ایستاد.
حضرت آیتالله خامنهای در پایان، دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری را به تعمیق ایمان، ارتباط بیش از پیش با پروردگار و تلاش مضاعف علمی توصیه و از زحمات اساتید و مسؤلان این دانشگاه قدردانی کردند.
دانشجویان و اساتید دانشگاه هوایی شهید ستاری امروز نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آیتالله خامنهای اقامه کردند.
در این بازدید همچنین حضرت آیتالله خامنهای در جمع مسئولین این دانشگاه ضمن شنیدن گزارشهای مسؤلان دانشگاه هوایی شهید ستاری، رهنمودهایی برای ارتقای بیش از پیش فعالیتهای علمی، آموزشی و فرهنگی این دانشگاه ارائه دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها