یک جوان نابغه از رومانی، یک محقق از ملبورن به کمک 40 حامی با بهره‌گیری از بیش از 500.000 قطعه لگو موفق به ساخت یک خودرو شدند
کد خبر: ۶۳۱۱۸۶
ساخت اتومبیلی با استفاده از لگو

تصور کنید که هر ایده‌ی غیرعادی که در ذهن کسی شکل می‌گرفت، با جدیت آن را دنبال می‌کرد و تا عملی شدن کامل آن پیش می‌رفت … احتمالاً دنیا، جای درهم و برهم و آشفته‌ای می‌شد. امّا در حدود یک سال پیش، دو نفر آدم، یک ایده‌ی دیوانه‌کننده به سرشان زد و آن ساختن یک خودرو به طور کامل از لگو بود. برخلاف خیلی‌ها، این ایده در حدّ مطرح‌شدن و حرف باقی نماند و ۴۰ نفر برای ساخت پروژه، گرد هم آمدند. آن‌ها یک اسم هم برای پروژه انتخاب کردند؛ چیزی که معنای آن در فارسی، چیزی نزدیک به «پروژه کوچک فوق‌العاده و افسانه‌ای» است.

Fullsize car made from Lego

Full size car made from Lego


حدود نیم میلیون لگو روی هم چیده شده‌اند و نتیجه چیزی شده که مانند یک خودرو، به راه می‌افتد. در این بین، طراحی و ساخت موتور نیز فوق‌العاده است. طراحی خودرو بر اساس تکه‌های لگوی استاندارد انجام شده است و موتور نیز با ۲۵۶ پیستون، که با هوای فشرده حرکت می کند، وضعیتی منحصر به فرد دارد.


این خودرو در رومانی ساخته شده و برای سفارش‌دهنده به استرالیا تحویل داده شده است. این خودرو به سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند از این سرعت نیز فراتر برود؛ امّا سازندگان آن اصرار دارند که از این سریع‌تر حرکت نکند، زیرا از خطر فروپاشی لگوها می‌ترسند.

متن خبر: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها