ساخت اتومبیلی با استفاده از لگو

یک جوان نابغه از رومانی، یک محقق از ملبورن به کمک 40 حامی با بهره‌گیری از بیش از 500.000 قطعه لگو موفق به ساخت یک خودرو شدند
کد خبر: ۶۳۱۱۸۶
ساخت اتومبیلی با استفاده از لگو

تصور کنید که هر ایده‌ی غیرعادی که در ذهن کسی شکل می‌گرفت، با جدیت آن را دنبال می‌کرد و تا عملی شدن کامل آن پیش می‌رفت … احتمالاً دنیا، جای درهم و برهم و آشفته‌ای می‌شد. امّا در حدود یک سال پیش، دو نفر آدم، یک ایده‌ی دیوانه‌کننده به سرشان زد و آن ساختن یک خودرو به طور کامل از لگو بود. برخلاف خیلی‌ها، این ایده در حدّ مطرح‌شدن و حرف باقی نماند و ۴۰ نفر برای ساخت پروژه، گرد هم آمدند. آن‌ها یک اسم هم برای پروژه انتخاب کردند؛ چیزی که معنای آن در فارسی، چیزی نزدیک به «پروژه کوچک فوق‌العاده و افسانه‌ای» است.

Fullsize car made from Lego

Full size car made from Lego


حدود نیم میلیون لگو روی هم چیده شده‌اند و نتیجه چیزی شده که مانند یک خودرو، به راه می‌افتد. در این بین، طراحی و ساخت موتور نیز فوق‌العاده است. طراحی خودرو بر اساس تکه‌های لگوی استاندارد انجام شده است و موتور نیز با ۲۵۶ پیستون، که با هوای فشرده حرکت می کند، وضعیتی منحصر به فرد دارد.


این خودرو در رومانی ساخته شده و برای سفارش‌دهنده به استرالیا تحویل داده شده است. این خودرو به سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند از این سرعت نیز فراتر برود؛ امّا سازندگان آن اصرار دارند که از این سریع‌تر حرکت نکند، زیرا از خطر فروپاشی لگوها می‌ترسند.

متن خبر: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها