باراک اوباما بار دیگر با دور جدیدی از فشارها از سوی هر دو حزب برای تجدیدنظر درباره مقاومت خود در برابر نمایندگان کنگره، در زمینه افزایش تحریم‌ها علیه ایران مواجه شد.
کد خبر: ۶۳۰۴۳۵
فشار به اوباما برای تشدید تحریم‌ ایران

به گزارش شبکه خبری فاکس‌نیوز، بر اساس این گزارش، «باب منندز»، نماینده دموکرات و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که رهبری نمایندگان این نهاد برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران را بر عهده دارد، در گفتگو با فاکس‌نیوز مدعی شد: وقتی شما از تولید سانتریفیوژهای پیشرفته جدید که تنها برای غنی‌سازی اورانیوم از آن‌ها استفاده می‌شود، صحبت می‌کنید و از سوی دیگر اجازه بازرسی از آن را نمی‌دهید، این به آن معنا است که هدف شما از این اقدام نه تولید انرژی هسته‌ای برای مصارف داخلی، بلکه تولید بمب اتم(!) است.

از سوی دیگر سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن در بیانیه‌ای، بار دیگر ادعای خود را مبنی بر اینکه تمام فعالیت‌های غنی‌سازی ایران باید متوقف شده و زیربنای این فعالیت‌ها باید به طور کامل از بین برود، تکرار کرد و مدعی شد: اعلام تولید سانتریفیوژهای بیشتر به این معنا است که ایران به دنبال تولید بمب اتم است و سرعت خود برای دستیابی به این هدف را افزایش داده است.

منندز در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: من هم مانند رئیس‌جمهور با دیپلماسی موافقم، اما تفاوت دیدگاه ما در این زمینه در این است که ما باید آماده این باشیم که دیپلماسی در این زمینه به نتیجه نرسد. در واقع این اقدام باعث می‌شود ما همزمان با اقدام دولت برای مذاکره، در برابر ایران موضع قوی نیز داشته باشیم.

مشایی جلسات احمدی نژاد را تعطیل کرد

به دلیل حضور اسفندیار رحیم مشایی در جلساتی که احمدی نژاد در ماه های اخیر برگزار کرده است، اکثر این جلسات به دلیل اعتراض دعوت شدگان به تعطیلی کشیده شده است.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیراحمدی نژاد از یکی از دوستان قدیمی اش که از دوران دفاع مقدس با وی همراه بوده ، خواسته تا در جلسات وی شرکت کند اما این دوست قدیمی در اعتراض به حضور مشایی عذرخواهی کرده و گفته شما وی را به همه دوستانت ترجیح دادی و این هزینه ها را به نظام تحمیل کردی. وی همچنین گفته تا زمانی که مشایی کنار شماست ما دیگر نزد تو نخواهیم آمد.

صالحی: به خاتمی ارادت دارم

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: علاقه نداشتم به یک گروه سیاسی منتسب باشم، چون فکر می‌کنم برای انسان محدودیت ایجاد می‌کنند. زمان آقای احمدی‌نژاد درباره آقای سیدمحمد خاتمی صحبت می‌کردم و می‌گفتم که به ایشان ارادت دارم.

علی‌اکبر صالحی در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این‌که شما از عملکردهای دولت‌های قبلی در مقاطع مختلف دفاع کرده‌اید و در 30 سال گذشته در مسوولیت‌های مختلف حضور داشتید، چگونه می‌توانید این روحیه را حفظ کنید؟ اظهار کرد: من پس از انقلاب در داخل و خارج از کشور مسوولیت‌های متنوعی داشته‌ام، اما در گروه‌های سیاسی خیلی وارد نشدم. نه این‌که نظر سیاسی نداشته باشم، اما علاقه نداشتم به یک گروه سیاسی منتسب باشم، چون فکر می‌کنم برای انسان محدودیت ایجاد می‌کنند. زمان آقای احمدی‌نژاد درباره آقای سیدمحمد خاتمی صحبت می‌کردم و می‌گفتم که به ایشان ارادت دارم. من چیزی برای از دست دادن ندارم، چراکه یک معلم هستم و در بیان عقایدم آزادم. در دولت قبل هم ضمن برخی انتقاد‌ات، کارهای زیادی انجام شده است.

صالحی گفت: معتقدم همه دولت‌ها می‌خواستند به کشور خدمت کنند، البته اختلاف‌نظر و دیدگاه‌های خاص خود را داشتند. مثلا آقای هاشمی در دوره ریاست‌جمهوری‌اش معتقد بود باید تولید ثروت در اولویت قرار گیرد، در حالی که آقای احمدی‌نژاد توزیع ثروت را مقدم بر تولید آن می‌دانست.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان این‌که سه چیز در کشور ما به طرز بسیار بدی رشد کرده است و باید جلوی آن را گرفت، با ابراز تاسف از افزایش "بداخلاقی"‌ها در کشور اظهار کرد: وقتی وزارت خارجه را تحویل آقای ظریف می‌دادم به آقای روحانی گفتم در سه سالی که در وزارت خارجه مسوولیت داشتم، سه اصل را رعایت کردم؛ دروغ نگفتن،‌ غلو نکردن و بی‌حرمتی نکردن.

جاسوسی  درآمریکا قانونی شد

قضات فدرال آمریکا اقدام آژانس امنیت ملی این کشور در جاسوسی گسترده از مردم سراسر جهان را قانونی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «ویلیام پلی» از قضات فدرال آمریکا در نیویورک اعلام کرد که رصد فعالیت های اینترنتی و مکالمات تلفنی برای جلوگیری از حملات تروریستی القاعده امری لازم است.

موضوع جاسوسی از مردم به بهانه مقابله با فعالیت های تروریستی، بعد از حوادث 11 سپتامبر 2001 آغاز شده و همچنان از سوی دولت آمریکا دنبال می شود. هدف این جاسوسی ها نه تنها مردم آمریکا، بلکه مردم سراسر دنیا است و در این میان سیاستمداران و همپیمانان کاخ سفید نیز در فهرست جاسوسان آمریکایی حضور دارند.

بر اساس اسناد افشا شده، آژانس امنیت ملی آمریکا دستگاهی به شکل نقشه های هواشناسی ساخته که از طریق آن و با کلیک بر روی نقشه هر کشور در جریان فعالیت اینترنتی و مکالمات تلفنی آن کشور قرار می گیرد.

واکنش به اظهارات مشاور روحانی

 موضع مشاور رئیس‌جمهور که متضمن عذرخواهی و قبول مسئولیت از سوی موسوی و کروبی برای خاتمه حصر است، با مخالفت‌ها و واکنش‌های حامیان فتنه مواجه شد.

به گزارش جهان ، حسام‌الدین آشنا در مصاحبه‌ای گفته است: اگر تصور شما این باشد که آقای موسوی مظلومی است که تحت حصر است، یک‌جور راهبرد می‌طلبد، و اگر تصور این باشد که او از باب رافت اسلامی در خانه‌اش حصر شده، یک جور دیگر درباره موضوع فکر می‌کنید. بین این دو فاصله زیادی است که تا وجه مشترکی میان نگاه مظلوم و ظالم‌بین پیدا نکنید و یک مصالحه اتفاق نیفتد، همیشه سوال باقی خواهد ماند.»

وی افزوده بود: همه جوانب را که شما حل کنید باز یک جانب باقی می‌ماند و آن کسی است که تحت حصر است. او باید تصمیماتی بگیرد. اگر او نتواند و یا نخواهد تصمیم بگیرد، کار برای همگان دشوار می‌شود.

حسام‌الدین آشنا همچنین به موضوع حصر خانگی منتظری اشاره کرده و گفته که این حصر زمانی شکسته شد که خود آقای منتظری «قبول مسئولیت» کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها