رییس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی از دستگیری فردی که از طریق اینترنت اقدام به برداشت وجه می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۶۲۹۹۴۷
نصاب ماهواره‌، سارق اینترنتی از آب درآمد

سرهنگ محمد قاسملو گفت: چندی پیش در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی مبالغی غیر مجاز برداشت شده است، رسیدگی به این امر در دستور کار پلیس قرار گرفت که در تحقیقات اولیه شاکی با یقین اعلام کرد تا بحال کارت بانکی و رمز دوم آن را در اختیار هیچ کسی قرار نداده است.

وی افزود: با بررسی تخصصی توسط کارشناسان، مشخص شد که برداشت به صورت اینترنتی از طریق یکی از کافی‌نت‌های مستقر در تبریز انجام گرفته شده است که مسئول کافی نت به این پلیس احضار که متاسفانه اعلام کرد مشخصات کاربران را ثبت نکرده و نمی‌تواند کاربر اینترنتی مورد نظر را معرفی کند.

رییس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی گفت: با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که فردی به هویت معلوم با مراجعه به بانک اقدام به برداشت وجه کرده است که وی احضار و بیان کرد که یک ماه پیش یکی از دوستانم اعلام کرد که قرار است مبلغی به حساب وی واریز و من نیز شماره کارت بانکی خود را در اختیار او گذاشته تا مبلغ به حساب من ریخته شود، بعد از مدتی با هم به کافی نت رفته و پس از چک کردن حساب، اعلام کرد که مبلغ مورد نظر واریز شده که به اتفاق به بانک مراجعه و وی در بیرون منتظرماند و من نیز به بانک رفته و وجه واریزی را برداشت و به او دادم.

وی تصریح کرد: متهم اصلی با همکاری وی دستگیر و مشخص شد که نصاب ماهواره بوده و در یکی از بنگاهای معاملاتی خودرو مشغول به کار است. در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که شاکی نیز در آن بنگاه مشغول به کار است. مواجهه حضوری مابین شاکی و متهم انجام که شاکی بیان کرد، یک ماه پیش در حضور متهم یک فقره شارژ ایرانسل از طریق تلفن همراه برای او خریداری کرده و در آن لحظه متهم از مشخصات بانکی من اطلاع یافته و اقدام به برداشت کرده است.

سرهنگ قاسملو خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود به هیچ عنوان اطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند به یاد داشته باشید متخلفان فضای مجازی باهوش بوده و در کمترین زمان می‌توانند اطلاعات شخصی شما را ربایش و ازآن به نفع خود و بر علیه شما استفاده کنند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها