حاشیه ها و بحث ها درباره ثروت افسانه ای بابک زنجانی و ارتباطات او همچنان ادامه دارد و در تازه ترین اتفاق، دیروز 12 نماینده اصولگرای مجلس در نامه ای سرگشاده به سران سه قوه با تاکید بر این‌که دلایل کافی برای تعقیب این فرد وجود دارد خواستار برخورد قاطع با فساد اقتصادی و پیگیری پرونده بابک زنجانی شدند.
کد خبر: ۶۲۹۴۵۰

به‌گزارش فارس در نامه این 12 نفر خطاب به حسن روحانی، علی لاریجانی و آیت الله آملی لاریجانی آمده است: سال ها مماشات با فساد مالی، متاسفانه امروز کشور را به فساد سیستمی رسانده است. ویژگی این مرحله از فساد آن است که دستگاه ها و نهادهای مسئول مبارزه با فساد، خود گرفتار مراتبی از فساد می شوند.این نمایندگان در نامه خود افزوده اند: فساد مالی مزمن، به فساد سیاسی و جرائم یقه سفیدها دامن زده است. بدین معنا که سوءاستفاده از قدرت عمومی برای مقاصد شخصی، تباری و گروهی، گسترش یافته و به رشد شگفت آور زراندوزان بی آزرمی منجرشده است که به عنوان مجرمان یقه سفید، خریدار کالای سیاه از فروشندگانی هستند که بر مصادر دولتی و حکومتی تکیه زده اند.

در ادامه این نامه آمده است: یک مصداق که این روزها رنج مردم شریف را دوچندان کرده است، "بابک زنجانی" است. بابک زنجانی 43 ساله که راست و دروغ، آغاز کار خود را به یکی از مقامات جمهوری اسلامی که به رحمت خدا پیوسته است، منتسب می کند، امروز به عنوان ثروتمندی همه فن حریف در صحنه های مختلف در جولان است و با تکبر و تبختر همه چیز را "خریدنی" نشان می دهد. این نمونه ای از پدیده شگفت آوری است که تمامی نظام را به فساد متهم می کند.

این نامه می افزاید: بر اساس اطلاعات موثق موجود، دلایل کافی برای تعقیب این فرد به اتهام فساد و افساد در دست است، چرا شما مسئولان محترم سه قوه که به امر رهبری خبیر در این مبارزه مسئولیت دارید، تحرکِ درخور به خرج نمی دهید؟ تعلل در برخورد با جرثومه های فساد به شیوع ببشتر آن منجر می شود. اگر در همان سال های اول دوره سازندگی که جرائم یقه سفیدها، با سوءاستفاده معدودی از سیاستمداران آغاز شده بود، به هشدارهای دلسوزان توجه می شد، حالا به اینجا نمی رسیدیم که اعتماد مردم به نهادهای مسئول به حضیض برسد و افرادی با بی پروایی همه نظام و ارزش های آن را به سخره بگیرند.

احمد توکلی، الیاس نادران، غلامرضا مصباحی مقدم، اسماعیل کوثری، محمدرضا آشتیانی، احمد امیرآبادی، حسین ذوالانوار، محمد دهقان، مفید کیایی‌نژاد، احمد سالک، حسین نجابت و علیرضا سلیمی، نمایندگان امضاکننده این نامه هستند.

همچنین در حالی که پیش از این، سخنگوی کمیسیون اصل 90 اعلام کرده بود بانک مرکزی، پرداخت بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت را تائید کرده است، خبرگزاری ایرنا دیروز به نقل از یک منبع آگاه نوشت: هیچ‌گونه پرداختی تاکنون برای تسویه بدهی دو میلیارد و 60 میلیون یورویی بابک زنجانی به وزارت نفت صورت نگرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها