روز گذشته جمعی از خوانندگان نام‌آشنای پاپ همراه با معاون هنری وزیر ارشاد به دیدار جانبازان آسایشگاه ثارالله رفتند و با تقدیم شاخه‌های گل مهمان سفره پر عشق آنها بودند.
کد خبر: ۶۲۹۳۱۱
ادای احترام ستاره‌های پاپ به جانبازان

به گزارش جام‌جم، صبح روز گذشته آسایشگاه جانبازان ثارالله تهران شور و نشاط خاصی به خود گرفته بود و خوانندگان مطرح موسیقی پاپ کشورمان یکی پس از دیگری به این آسایشگاه می‌آمدند تا با جانبازانی که در آن بستری هستند دیدار کنند.

در این دعوت علی مرادخانی معاون هنری، علی ترابی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، عباس عظیمی رئیس موسسه هنرمندان پیشکسوت، علیرضا پاشایی مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد و چهره‌هایی از جمله احسان خواجه‌امیری، ‌خشایار اعتمادی، محسن یگانه، رضا یزدانی، امیر تاجیک، شهرام شکوهی و‌ سعید شهروز حضور داشتند.

در ابتدای ورود به آسایشگاه، عظیمی، مسئول بخش فرهنگی این آسایشگاه به حاضران توضیح داد که جانبازان این مرکز افرادی هستند که در جنگ تحمیلی قطع نخاع کمری و گردنی شده‌اند. او همچنین توضیح داد که این مجموعه از سال 1360 دایر شده و هم‌اکنون 32 جانباز دارد و تاکنون جانبازان زیادی هم در آن به شهادت رسیده‌اند.

پس از صحبت‌های او مهمانان پله‌ها را یکی‌یکی بالا رفتند تا با شاخه‌های گل رز با جانبازان دیدار کنند.

بالای تخت یکی از جانبازان پر بود از عکس‌های مرحوم ناصر حجازی و کنار آنها هم کاغذی که رویش به خط درشت نوشته شده بود:

من به جرم باوفایی این‌چنین تنها شدم

چون ندارم همدمی بازیچه دل‌ها شدم

آن‌طرف‌تر یکی از جانبازان دست یکی از خوانندگان پاپ را گرفته بود و از مشکلاتشان در آسایشگاه می‌گفت و در پایان همه درددل‌هایش کمی مکث کرد و گفت: نمی‌خواهم اوضاع برای من بهتر شود. بیا از این حرف‌ها بگذریم. من دلم فقط برای مردمم می‌تپد. از ما که گذشت، اما دوست دارم ببینم مردم شاد هستند و می‌خندند. حالا مردم تنها بهانه شادی ما هستند.

یک جانباز دیگر سعید شهروز را کناری کشیده بود و در گوش هم آرام‌آرام نجوا می‌کردند و حرف می‌زدند. گاهی هم با لبخند یکدیگر را نگاه می‌کردند. جانباز آخر حرفش خندید و به شهروز گفت: فقط خط‌شکن باش. ما خط‌شکن بودیم و خط‌ها را شکستیم. هر روز و روزگاری هم‌خط‌های خودش را دارد.

محسن یگانه از در وارد شد. شانه‌های جانبازان را بوسید و به آنها شاخه‌های گل اهدا کرد. بعد نگاهش به آلبوم‌های دوستان خواننده‌اش افتاد و گفت: حیف شد، یادم رفت برایتان سی‌دی بیاورم.

یکی از جانبازان با لبخند می‌گوید: نمی‌دانی اگر پسرم اینجا بود و تو را می‌دید چقدر خوشحال می‌شد. بگو و بخندهایشان ادامه پیدا می‌کند، با هم عکس یادگاری می‌گیرند و حرف می‌زنند.

مازیار فلاحی با آرامش و مهربانی با جانبازان حرف می‌زد و دردهایشان را می‌شنید. خشایار اعتمادی یک طرف دیگر در حال گفت و شنود بود و دیگر خوانندگان هم هریک مشغول گفت‌وگو با جانبازان بودند.

دیدار با سرفصل همه خوبی‌ها

مرادخانی در این مراسم اهالی رسانه و هنرمندان حاضر را دور هم جمع کرد و گفت: بهتر است بیشتر هنرمندان درباره این اقدامشان صحبت کنند. اما خوشحالم این فرصت فراهم شد تا به زیارت عزیزانی بیاییم که سرفصل همه خوبی‌ها در کشورمان هستند و آینده کشور را تضمین کرده‌اند.

او افزود: خوشحالم که توانستیم در روزهایی که بین اربعین و 28 صفر است فرصت این دیدار را داشته‌باشیم و این موضوع جای شکر دارد، چرا که این ایام، ایام ذکر است.

معاون هنری ارشاد تاکید کرد: جانبازان عزیز جاودانه هستند و هیچ کس فراموش نخواهد کرد که آنها چه سختی‌هایی را تحمل کرده و می‌کنند تا ما امروز بتوانیم با آسایش زندگی کنیم. امیدوارم خدا این توفیق را به ما بدهد که باز هم بتوانیم به دیدارتان بیاییم.

مرادخانی این اقدام خوانندگان پاپ را ستود و اظهار کرد: این اقدام نشان می‌دهد خوانندگان موسیقی پاپ دغدغه‌های ارزشی، ملی و دینی دارند و خواسته‌شان سرفرازی ایران اسلامی است.

در ادامه امیر تاجیک، خواننده موسیقی پاپ کشورمان ایجاد فرصت دیدار با جانبازان آسایشگاه ثارالله را نشانه آغاز تغییرات در فضای معاونت هنری دانست و گفت: خوشحالم از این‌که آقای مرادخانی ما را هم برای این دیدار خبر کردند و این فرصت زیبا را در اختیارمان گذاشتند.

در ادامه خشایار اعتمادی گفت: وقتی آدم بتواند با اعتقاد و در اعتقاداتش زندگی کند، حس خوبی به زندگی خواهد داشت. من امروز اینجا کسانی را دیدم که با باورها و اعتقاداتشان زندگی می‌کنند و این برایم بیش از هر چیزی ارزش داشت.او ادامه داد: امروز برای من تلنگر بزرگی بود؛ این‌که جانبازان عزیز از ما سوال کردند چرا در برنامه‌ها و کنسرت‌هایمان دعوتشان نمی‌کنیم؟ اگر ما امروز شاد هستیم و لبخند می‌زنیم باید به‌خاطر بیاوریم که چه کسانی این لبخندها را روی لب‌های ما کاشته‌اند و قدردان آنها باشیم. بنابراین فکر می‌کنم شاد کردن این عزیزان وظیفه ماست. ایلیا منفرد، خواننده موسیقی پاپ که بتازگی پدرش بعد از سال‌ها جانبازی به شهادت رسیده است، دیگر خواننده‌ای بود که در این جمع سخن گفت. او اظهار کرد: حس نمی‌کنم به آسایشگاه آمده‌ام. فکر می‌کنم اینجا خانه من است و چشمم با تصاویری که اینجا می‌بیند آشناست. چون پدرم را سال‌ها روی ویلچر دیده‌ام و حالا هم حس می‌کنم آمده‌ام به عموهایم سر بزنم.

منفرد خطاب به جانبازان ادامه داد: اسلحه شما فلزی بود و امروز اسلحه ما قلم و صدای ماست، امیدوارم بتوانیم گوشه‌ای از زحمت‌های شما را جبران کنیم و جواب بزرگواری‌هایتان را بدهیم.

احسان خواجه امیری هم حضور در جمع جانبازان را سعادتی بزرگ دانست و گفت: از همه جانبازان و ایثارگرانی که از جانشان گذشتند، تشکر می‌کنم.

او با قدردانی از معاونت هنری وزارت ارشاد برای دعوت از هنرمندان موسیقی پاپ و دیدار از جانبازان آسایشگاه ثارالله گفت: کاری که ما خوانندگان پاپ در حوزه تولید آثاری با مضمون دفاع مقدس انجام دادیم، کار بسیار کوچکی در مقابل کار بزرگ شما جانبازان عزیز است و من به سهم خود از جانبازانی که از جسم خود گذشتند تا ما امروز با آسایش در خدمت مردم باشیم، صمیمانه تشکر می‌کنم.

شهرام شکوهی، خواننده بعدی بود که صحبت کرد. او گفت: من متولد دهه 50 هستم و هنوز موشک‌هایی را که زمان جنگ تحمیلی از روی سرمان می‌گذشت، فراموش نکرده‌ام. ما جنگ را با همه وجودمان حس کردیم. دوستانی داشتیم که خانواده‌شان و حتی خودشان رفتند و برنگشتند. رفتند و اسیر یا جانباز شدند. ما تا ابد مدیون همه کسانی هستیم که در جنگ حضور داشتند.

محسن یگانه هم گفت: این‌که ما با خیال راحت زندگی می‌کنیم، مدیون شما هستیم و راحتی و آسایش و لبخند روی لبمان همه از برکت وجود شماست. جای آنها که روزی بین شما بودند و حالا نیستند خالی.

در ادامه رضا یزدانی گفت: اگر ما خوانندگان خودمان بخواهیم دور هم جمع شویم، آن‌قدر گرفتاریم که نمی‌توانیم، اما وقتی قرار شد به اینجا بیاییم، همه با شور و علاقه آمدیم. امروز همت معاونت هنری ارشاد باعث شد ما به خاطر جانبازان عزیز همه کارهایمان را رها کنیم و به اینجا بیاییم.

مازیار فلاحی هم گفت: ما عاشقانه از حضور جانبازان عزیز در کنسرت‌هایمان استقبال می‌کنیم و از آنها خواهش می‌کنیم بیایند تا ما حس کنیم پشتمان گرم است.

مهدی یراحی افزود: پدرم جانباز بود و مشکلات این عزیزان را از نزدیک لمس کرده‌ام. خوشحالم که اینجا هستم و امیدوارم بتوانم به این عزیزان ادای دین کنم. او قطعه‌ای کوتاه را خواند و تقدیم کرد به جانبازان آسایشگاه ثارالله.

در پایان این دیدار صمیمانه هم خوانندگان و جانبازان عکس دسته‌جمعی گرفتند و در حالی که چشم‌های برخی حاضران خیس اشک بود، آرام‌آرام آسایشگاه را ترک کردند.

زینب مرتضایی فرد / گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها