سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد:

ثبت ۱۸۴ وقف جدید طی ۱۰ روز

بانو خدیجه قدیمی ترین واقف زن تاریخ ایران

25 درصد موقوفات کشور به نام زنان

مشاور امور بانوان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اعلام کرد 25 درصد موقوفات کشور توسط زنان واقف ثبت شده است.
کد خبر: ۶۲۹۱۰۲
25 درصد موقوفات کشور به نام زنان

معصومه فرزانه با بیان اینکه برگزاری کارگاه های تخصصی با حضور پژوهشگران حوزه های علمیه در دستور کار امور زنان اوقاف در هفته وقف است، گفت: این سه کارگاه سوم دی ماه با حضور 130 استاد حوزه و دانشگاه برگزار و موضوعاتی همچون توسعه و ترویج فرهنگ وقف و قوانین موجود بررسی می شود.

وی افزود: پنجم مهرماه هم جلسه هم اندیشی با اساتید حوزه و دانشگاه در هتل ارم تهران برگزار می شود که هدف از این جلسه موضوع توسعه نقش زنان در فرهنگ وقف است البته همایش اصلی ما روز 14 دیماه در تالار وحدت با هدف معرفی واقفین و مبلغین و خیرین بقعه ساز فعال زن در عرصه وقف برگزار می شود.

مشاور امور زنان با بیان اینکه امسال سومین همایش تجلیل از زنان واقف کشور برگزار می شود، گفت: باید گفت که نه تنها زنان وقف های بزرگی را داشتند بلکه در وقف هایی که مردان بنیانگذار آن بوده اند تاثیر گذار بودند برای همین کتابی با عنوان زنان نامور عرصه وقف تهیه و تدوین و منتشر شده است.

فرزانه اظهار کرد: قدیمی ترین موقوفه ای که یک زن به ثبت رسانده مربوط به خانم خدیجه خواجه بدیعی است که در سال پنجم هجری قمری یک قنات را در قزوین به ثبت رسانده که این قنات به دو محله آب رسانی می کرده است. به جرات می توان گفت که 25 درصد موقوفات کشور به نام زنان ثبت شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها