بانو خدیجه قدیمی ترین واقف زن تاریخ ایران

25 درصد موقوفات کشور به نام زنان

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت بیش از 1800 موقوفه جدید در 9 ماهه اول امسال خبر داد و گفت: امسال70 میلیارد تومان از درآمدهای موقوفات در محل نیات واقفان هزینه شده است.
کد خبر: ۶۲۸۴۸۳

به گزارش جام‌جم، روز گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت وقف افزود: امسال در خصوص اجرای نیت‌های واقفان 70 میلیارد تومان از درآمدهای موقوفات در محل نیات واقفان مانند نیت‌های مذهبی، عزاداری، اطعام، کمک به مستمندان و نیازمندان، تامین دارو، پرداخت هزینه درمان، کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان، کمک به نخبگان و پژوهشگران، تامین جهیزیه و کمک به زوج‌های جوان هزینه شد.

وی با اشاره به این‌که تاکنون دو مورد از نیت‌های واقفان که ظرفیت اجرا در سطح ملی را داشت، عملیاتی شده، اظهار کرد: طرح پیوند آسمانی و اعزام زائران حرم رضوی طرح‌هایی بود که در سطح ملی اجرا شد.به گفته رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در طرح پیوند آسمانی، 1105 زوج جوان زندگی مشترک خود را آغاز کردند و در طرح اعزام زائران حرم رضوی نیز 673 زائر مستمند به مشهد مقدس مشرف شدند.

این درحالی است که سازمان اوقاف و امور خیریه تصمیم دارد، طرح مهر تندرستی را با هدف کمک به بیماران نیازمند در بیست و نهم دی‌ماه و طرح دست‌های مهربانی را با هدف کمک به نیازمندان در نیمه اسفند امسال برگزار کند.

یکی دیگر از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه، رسیدگی به وضع عمران و آبادانی امامزادگان و بقاع متبرکه و فعالیت‌های فرهنگی در این حوزه است. محمدی دراین باره عنوان کرد: امسال در 1117 بقعه متبرکه فعالیت عمرانی خواهیم داشت. وسعت این فعالیت‌ها 756 هزار و 400 متر‌مربع است و تاکنون 399 هزار مترمربع آن اجرایی شده و این درحالی است که پیش‌بینی می‌شود این فعالیت‌ها در مجموع به 110 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد.به گفته رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، تاکنون 55میلیارد تومان از این اعتبار محقق شده است.

محمدی یادآور شد: در بودجه امسال مبلغی برای عمران و آبادانی امامزادگان در نظر گرفته شده بود، اما هنوز محقق نشده است، به همین دلیل امیدواریم تا پایان سال اعتبارات لازم برای عمران امامزادگان فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها