اعلام ملی اراضی زراعی؛

معمای قابل حل

مصونیت 1.5 میلیون هکتار از اراضی ملی

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: با احداث 17 هزار کیلومتر کمربند حفاظتی یک و نیم میلیون هکتار از اراضی ملی از تجاوز مصون مانده است.
کد خبر: ۶۲۸۳۲۲
مصونیت 1.5 میلیون هکتار از اراضی ملی

حسین میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید سطح کمربند حفاظتی عرصه‌های منابع طبیعی به 20 هزار کیلومتر برسد.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح کمربند حفاظتی، مرز میان اراضی ملی و مستثنیات با استفاده از بنشمارک، سیم خاردار، فنس و کانال‌کشی و درختکاری مشخص شده و برای اراضی ملی سند صادر می‌شود.

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور عنوان کرد: ایجاد کمربند حفاظتی با اولویت حاشیه شهرها و مناطقی که زمین‌های با ارزش‌تری دارند انجام می‌گیرد؛ چون در این مناطق احتمال تجاوز به عرصه‌های ملی بیشتر است.

وی یادآور شد: برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به 16 هزار نفر در بخش حفاظتی، فنی، ناوگان اطفای حریق، ممیزی و حمایتی احتیاج داریم، اما تا دستیابی به این استاندارد هنوز فاصله بسیار است.

میرزایی ادامه داد: بر اساس استانداردها به ازای هر 500 هکتار باید یک محافظ وجود داشته باشد،اما در کشور ما چنین نیروی انسانی وجود ندارد، همچنین درباره امکانات نیز با محدودیت‌های بسیاری از جمله نبود خودروی مناسب برای عبور از مناطق صعب‌العبور مواجه هستیم که به دلیل کمبود اعتبارات نتوانسته‌ایم آنها را مرتفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای تقویت یگان حفاظت منابع طبیعی و افزایش ضریب حفاظتی عرصه‌های ملی همواره با مشکلات مالی مواجه بوده‌ایم که برای ما مشکلات فراوانی در جهت حفاظت و حمایت از منابع طبیعی به وجود آورده است.

newsQrCode
برچسب ها: اراضی ملی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها