شیادها عتیقه می‌ساختند

سه مرد که به بهانه خرید وارد یک عتیقه فروشی در شهرستان شهریار در غرب استان تهران شده و از آنجا سرقت کرده بودند، تحت تعقیب قرار گرفته و دو نفراز آنها دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۲۸۱۰۴
شیادها عتیقه می‌ساختند

به گزارش جام‌جم، اوایل آبان امسال مردی با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، از سه مرد به اتهام سرقت چند قلم اموال قیمتی و تزئینی از مغازه عتیقه فروشی‌اش شکایت کرد.

شاکی گفت: چند روز پیش مردی به مغازه‌ام آمد و چند شیء تزئینی از جمله مجسمه طاووس، گوزن، فیل، شیر و یک پارچ و شمعدان سفارش داد.

شاکی اضافه کرد: طبق سفارش مرد مشتری، اقلام را تهیه کردم و به وی اطلاع دادم. روز حادثه مرد خریدار برای بردن اشیا به مغازه‌ام آمده بود که پس از دقایقی دو مرد با چاقو و قمه وارد مغازه شدند و به زور بسته حاوی اقلام تزئینی را که هفت میلیون تومان ارزش داشت، سرقت کردند و هر سه پس از به هم ریختن وسایل مغازه متواری شدند.

دستگیری یک سارق

با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات به دستور بازپرس برجسته، ماموران اداره آگاهی غرب استان تهران، برای دستگیری سارقان فراری وارد عمل شدند تا این که چند روز پیش یکی از متهمان را دستگیر کردند.

متهم به پلیس آگاهی منتقل و از سوی شاکی به عنوان همان فردی که اقلام قدیمی را سفارش داده و با دزدهای فراری همراه بوده است، معرفی شد.

متهم با اعتراف به جرمش، گفت: از یکی از دوستانم شنیدم مرد عتیقه فروش ـ شاکی ـ اقلام قیمتی بسیاری را در مغازه‌اش نگهداری می‌کند و تصمیم گرفتم با همدستی دو نفر از دوستانم، از مغازه‌اش سرقت کنم.

متهم اضافه کرد: پس از سفارش چند قلم اموال قدیمی و تزئینی، هنگام معامله اموال، من و دو همدستم اشیایی را که سفارش داده بودیم، دزدیدیم و متواری شدیم. مرد سارق یادآور شد: قرار شد همدستانم اموال دزدی را بفروشند و سهم مرا هم پرداخت کنند، اما دیگر از آنها خبری نشد.

در پی اعتـراف متهم، دو همدست وی نیز تحت تعقیب قرار گرفتند و یکی از آنها دستگیر شد.

متهم، اموال تزئینی را به جای عتیقه فروخت

این متهم نیز به سرقت اموال با همدستی دیگر متهم پرونده اعتراف و عنوان کرد: وقتی اموال را از مغازه عتیقه فروش سرقت کردیم، به گمان این که واقعا عتیقه هستند، آنها را به چند عتیقه فروش نشان دادیم ومتوجه شدیم این اموال فقط جنبه تزئینی دارد بنابراین اقلام سرقتی را چند هفته زیر خاک دفن کردم تا وانمود کنم این اقلام عتیقه است و با همین ادعا چند قلم از آن را به مبالغی کلان فروختم.

وی اضـافه کرد: پـس از مدتی چند نفر از دوستانم از موضوع نگهداری این اموال در خانه‌ام مطلع شده و شبانه با ورود به خانه‌ام، باقیمانده آن را دزدیدند.

بنا بر این گزارش، با اعتراف دو متهم پرونده، به دستور بازپرس برجسته، رئیس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار برای آنها قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از متهمان برای کشف اموال سرقتی و دستگیری دیگر همدست فراری آنها ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها