اخراج مامور ناجا به خاطر 20 هزار تومان

باند «شهرام گولاخ» منهدم شد

کشف اشیای 2000 ساله از 6 قاچاقچی

ماموران انتظامی غرب استان تهران طی عملیاتی جداگانه‌ شش قاچاقچی اشیای عتیقه را دستگیر و هفت باند قاچاق موادمخدر را متلاشی کردند که در این ارتباط 600 کیلو انواع موادمخدر کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۶۲۲۷۰۹
کشف اشیای 2000 ساله از 6 قاچاقچی

به گزارش جام‌جم، سردار ناصر اصلانی، فرمانده انتظامی غرب استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: چند روز پیش ماموران انتظامی شهریار هنگام گشتزنی در شهرک اندیشه به یک خودروی زانتیا که سرعت بالایی داشت، ظنین شده و با اخطار به راننده، خودرویش را متوقف کردند و ماموران از راننده خواستند مدارک خود را به پلیس ارائه کند، اما او از این کار خودداری کرد.

وی افزود: به همین دلیل ماموران خودرو را بازرسی و 11 قلم شیء عتیقه از صندوق عقب آن کشف کردند و راننده و دو سرنشین دیگر خودرو نیز بازداشت و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

انکار متهمان

فرمانده انتظامی غرب استان تهران یادآور شد: اموال مکشوفه نیز برای تعیین قدمت در اختیار کارشناسان اداره میراث فرهنگی قرار گرفت، با این حال متهمان مدعی بودند اشیای مکشوفه قلابی است و آنها هدیه یکی از دوستانشان است.

اقلام عتیقه 2000 سال قدمت داشت

اصلانی خاطرنشان کرد: در ادامه طبق نظر کارشناسان اداره میراث فرهنگی معلوم شد 11 قلم شیء تاریخی عتیقه بوده و ارزش بالایی دارد و قدمت آنها به بیش از 2000 سال می‌رسد و متعلق به دوره اشکانیان است.

وی گفت: با توجه به عتیقه بودن اموال مکشوفه، تحقیقات تکمیلی از متهمان در حالی ادامه دارد که جستجو برای دستگیری همدستان احتمالی آنها نیز آغاز شده است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران درباره انهدام دومین باند قاچاقچیان اشیای عتیقه نیز گفت: چند روز پیش مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان شهریار تماس گرفت و خبرداد یکی از همسایگانش که در زمینه خرید و فروش اشیای عتیقه فعالیت می‌کند، قصد فروش چند شیء عتیقه را دارد.

اصلانی یادآور شد: در پی این تماس و تشکیل پرونده، ماموران با هماهنگی قضایی به خانه قاچاقچی اشیای عتیقه اعزام شده و این محل را به طور نامحسوس زیر نظر گرفتند و متوجه شدند افراد مشکوکی به این خانه رفت و آمد می‌کنند. در ادامه با اطلاع موضوع به بازپرس پرونده و هماهنگی قضایی، ماموران وارد خانه مرد قاچاقچی شده و او را دستگیر کردند. از خانه این قاچاقچی شش قلم شیء عتیقه کشف و تحویل سازمان میراث فرهنگی شد و متهم نیز به پلیس آگاهی انتقال یافت.

اعتراف به خرید و فروش اقلام عتیقه

وی خاطرنشان کرد: متهم پس از اظهارات ضد و نقیض به نگهداری، خرید و فروش اموال اعتراف و عنوان کرد قصد داشته این اموال عتیقه را به قیمتی کلان بفروشد که ناکام مانده است، اما دو همدستش پیش از حضور پلیس متواری شده بودند. در پی اعتراف این متهم، دو همدست دیگر وی نیز دستگیر شدند و به جرمشان اعتراف کردند.

اصلانی یادآور شد: تحقیقات تکمیلی از متهمان در حالی ادامه دارد که کارشناسان میراث فرهنگی نظر دادند شش قلم شیء کشف شده 2000 سال قدمت داشته و متعلق به دوره اشکانیان است.

متلاشی شدن 7 باند قاچاق مواد مخدر

فرمانده انتظامی غرب استان تهران همچنین با اشاره به متلاشی شدن هفت باند قاچاق موادمخدر طی عملیات‌های جداگانه پلیسی گفت: اعضای این باندها در زمینه تهیه، نگهداری، فروش و حمل انواع موادمخدر فعالیت داشتند که در پی اقدامات ماموران اداره مبارزه با موادمخدر غرب استان تهران و چند شهر تابعه آن شناسایی و متلاشی شدند. در همین رابطه 18 متهم که تعدادی از آنها سابقه‌دار بودند، دستگیر شدند و 600 کیلوگرم انواع موادمخدر از جمله تریاک، حشیش و شیشه از این هفت باند کشف و ضبط شد. 11 دستگاه خودروی سبک و سنگین نیز از این قاچاقچیان توقیف و به پارکینگ پلیس منتقل شد.

وی گفت: با صدور قرار قانونی، تحقیقات تکمیلی از متهمان برای مشخص شدن دیگر جرایمشان و دستگیری همدستان احتمالی‌اشان ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها