نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود برگزاری جشن کپرزدایی، هنوز 40 روستا با مدرسه کپری در این شهرستان وجود دارد.
کد خبر: ۶۲۷۹۷۴
«کپر» کلاس درس 40 روستا در الیگودرز

محمدتقی توکلی در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان الیگودرز افزود: وجود 190 مدرسه تخریبی در الیگودرز یکی دیگر از مشکلات جدی آموزشی این شهرستان محسوب می‌شود.

وی گفت: شهرستان الیگودرز مرکز آموزش عالی دولتی ندارد و یک مرکز دانشگاهی آموزش علمی فناوری که برای این شهرستان مجوز دارد هنوز برای آغاز عملیات اجرایی دنبال زمین است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با بیان این‌که مردم از عمران روستایی بشدت گلایه دارند، تصریح کرد: در زمینه بهسازی مناطق روستایی در این شهرستان مشکلات جدی وجود دارد.

توکلی گفت: در حوزه شهری نیز بسیاری از معابر و زیرساخت‌ها مشکل دارد و شهر زیبایی خود را در زمینه مبلمان شهری و ورودی و خروجی از دست داده است.

وی اضافه کرد: شهرداری الیگودرز به‌دلیل پایین بودن سرانه، درآمد ندارد و کارخانه‌ها نیز قادر به تقویت عمران شهری نیستند.

وی به اجرای سد خان‌آباد اشاره کرد و افزود: مدت پنج سال است که این سد در مرحله آبگیری است اما از این سد در زمینه‌های مختلف بویژه کشاورزی به دلیل ناقص بودن شبکه‌ها استفاده نمی‌شود در حالی که قرار بود دو هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این منطقه آبی شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان سال 84 افتتاح شده و با 40 درصد پیشرفت تاکنون فعالیت جدی در این عرصه نداشته است.

توکلی جذب اعتبارات برای اجرای بسیاری از طرح‌های شیلات توسط دستگاه‌های اجرایی این شهرستان را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: به‌رغم این‌که بیشترین آب‌های روان در الیگودرز است اما بسیاری از مجتمع‌های آبرسانی روستایی نیمه تمام مانده که باید در این زمینه نیز چاره‌اندیشی شود.‌(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها