به همت اداره‌ کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، کاروانسراهای تاریخی استان پس از مرمت، میزبان زائران پیاده بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در دهه آخر صفر می‌شوند.
کد خبر: ۶۲۷۵۲۴

رجبعلی لباف‌خانیکی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: کاروانسراها و رباط‌های تاریخی سیدآباد، خاکستری، طرق و سنگ‌بست که میان راه شهرستان‌های قوچان، نیشابور، فریمان به مشهد قرار دارند امسال با تلاش این اداره‌ کل با مرمت، تجهیز و آماده‌سازی در اختیار کاروان‌های پیاده زائران علی‌بن موسی‌الرضا(ع) قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در این کاروانسراها که به دوره‌های تاریخی اسلامی و بیشتر صفویه مربوط است، امکاناتی همچون اسکان با ظرفیت 500 نفر در هر شب در رباط خاکستری و پذیرایی و غذای گرم در دیگر مکان‌ها پیش‌بینی شده است.

لباف اظهار کرد: همچنین در این مدت بیش از 110 رستوران، مجتمع خدمات بین‌ راهی و بهداشتی در سراسر استان با نظارت ویژه این اداره‌کل به ارائه خدمات خواهند پرداخت.

وی از آمادگی تمام ادارات میراث فرهنگی خراسان رضوی در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی در این ایام برای پذیرایی از کاروان‌ زائران پیاده و دیگر زائران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در حالت آماده‌باش قرار دارند و در مجموعه‌های زیر پوشش امکاناتی همچون پذیرایی، آب جوش و در صورت نیاز با توجه به احتمال برودت هوا اسکان پیش‌بینی شده است.وی افزود: همچنین برپایی ایستگاه‌های صلواتی و هماهنگی‌های لازم برای اسکان اضطراری در حسینیه‌ها و مساجد روستاهای مسیر در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.‌‌ / ‌‌فارس

رامشار، شهر بدون مالیات

فرماندار شهرستان ویژه زابل گفت: شهر جدید رامشار استان سیستان و بلوچستان واقع در محدوده منطقه ویژه اقتصادی زابل از معافیت 100 درصدی گمرک برخوردار است.

هوشنگ ناظری افزود: این شهرجدید با رویکرد انرژی‌های نو و صنایع مواد غذایی راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: فراهم بودن زمینه صادرات، واردات و مبادلات تجاری با کشور افغانستان ایجاب می‌کند، هرچه زودتر منطقه ویژه اقتصادی رامشار فعال شود.

فرماندار زابل گفت: منطقه ویژه اقتصادی رامشار با توانمندی‌های لازم در بخش‌های مختلف آماده سرمایه‌گذاری از سوی فعالان اقتصادی داخل و خارج از استان سیستان و بلوچستان است.مدیرعامل شهر جدید رامشار نیز گفت: 500 واحد مسکونی آپارتمانی به صورت گروهی و انفرادی آماده واگذاری به متقاضیان در این شهر است.

یوسف عالی افزود: واگذاری مسکن در شهرجدید رامشار سهل و آسان است و از لحاظ نرخ پایین‌ترین قیمت را دارد.

وی گفت: برای واگذاری و اعطای تسهیلات مسکن به متقاضیان در رامشار افرادی که از تسهیلات و امکانات دولت برای مسکن استفاده نکرده باشند، می‌توانند از این مزایا بهره‌مند شوند.

تاکنون 90 خانوار در این شهر سکونت یافته‌اند که برای رفت و آمد آنان به شهرهای شمال سیستان و بلوچستان سرویس رایگان در نظر گرفته شده است. ‌/ ‌ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها