واکنش‌ها به اظهارات اخیر حجاریان

به دنبال مصاحبه اخیر سعید حجاریان، چهره معروف اصلاح‌طلب با ایسنا که وی در بخشی از مصاحبه اظهارات تندی درباره مجلس کرده بود، فارس در گفت‌وگو با برخی نمایندگان، موضع آنها را نسبت به این اظهارات منتشر کرده است. در یکی از این موضعگیری‌ها، الیاس نادران در واکنش به این بخش از صحبت‌های حجاریان که گفته «اگر قرار باشد قانون اساسی عوض شود، باید شرایطی فراهم شود که دولت بتواند مجلس را منحل کرده و انتخابات زودهنگام برگزار کند تا سیستمی هماهنگ ایجاد شود» تصریح کرد: آیا آقای حجاریان زمانی هم که آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور بود همین اعتقاد را داشت؟ یا از امروز که آقای روحانی در این جایگاه قرار گرفته، این اعتقاد را پیدا کرده است.
کد خبر: ۶۲۷۱۹۷

وی افزود: برخی از اصلاح‌طلبان تندرو که ولع قدرت داشتند و از قدرت به دور بودند، اگر مدیریت نشوند، به سرنوشتی بدتر از سرنوشت مجلس ششم دچار می‌شوند.

منصور حقیقت پور، نایب ‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم گفت: بنا به گفته امام(ره) که فرمودند مجلس در رأس امور است، سپردن اختیار انحلال مجلس به دولت اوج استبداد و خودکامگی‌ است که متاسفانه آقای حجاریان آن را مطرح کرده است.

حسین طلا، نماینده تهران در مجلس هم با بیان این ‌که اظهارات حجاریان نوعی دیکتاتوری است، ادامه داد: با توجه به سابقه‌ای که اینها دارند فکر می‌کنم اینها علائم خوبی برای جامعه نیست و امیدوارم از نگاه‌ رادیکالی خود دست بکشند.

حسین مظفر، معاون نظارت مجلس هم با اظهار شگفتی از مواضع اخیر حجاریان تاکید کرد: تضعیف «خانه ملت» تضعیف «آرای مردم» و خیانت به کشور است.

مهرداد بذرپاش، نماینده تهران هم در نشستی با جمعی از فعالان رسانه‌ای، گفت: این صحبت‌ها بعضا خواست قلبی افراد است که مدت‌ها در گلو فرو برده بودند و حال ناگهان از زبانشان خارج می‌شود. وی افزود: برخی همانند دوران قاجار می‌خواهند با مجلس برخورد کنند و انحلال مجلس از دوران قاجار به برخی ارث رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها