توجه بیشتر به فرهنگ ایثار و شهادت در رسانه ملی

رئیس و مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشستی با رئیس و معاونان صدا و سیما ، راههای ترویج بیشتر فرهنگ و ارزش های شهیدان و ایثارگران را بررسی کردند.
کد خبر: ۶۲۷۰۳۲
توجه بیشتر به فرهنگ ایثار و شهادت در رسانه ملی

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این نشست قرار شد کمیته مشترکی میان بنیاد شهید و صدا و سیما برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ و ارزش های اسلامی تشکیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست با تاکید بر تعامل بیشتر با رسانه ملی گفت: آرشیو اسناد ، وصیت نامه ها و عکس های شهدا یکی از گنجینه های با ارزشی است که می تواند در ترویج فرهنگ ایثار مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: امسال روز شهید یعنی 22 اسفند با همکاری رسانه ملی و برنامه ریزی، برجسته تر و پر رنگ تر از سال های قبل برگزار خواهد شد.

شهیدی با تشکر از پوشش و توجه خوب صدا و سیما به مسائل ایثارگران و خانواده های معظم آنان گفت: تعامل بیشتر با رسانه ملی می تواند حرکت در این مسیر را بهتر از قبل کند.

عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما نیز در این دیدار با اعلام آمادگی کامل رسانه ملی برای کمک به حل مشکلات بنیاد شهید گفت: تجلیل از شهیدان و ایثارگران وظیفه ای ملی است که مردم فهیم ایران به خوبی آن را انجام می دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  پس از دیدار با رئیس و مسئولان رسانه ملی گفت: کمیته مشترکی میان بنیاد شهید و صدا و سیما برای همکاری هر چه بیشتر تشکیل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی افزود: وظیفه بنیاد شهید مطابق اساسنامه آن، نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی گفت: بنیاد شهید به تنهایی نمی تواند این رسالت سنگین را ایفا کند و نیاز است دستگاههای فرهنگی به ویژه صدا و سیما، بنیاد را در این امر یاری دهند.

رئیس بنیاد شهید با اشاره به دیدار با رئیس سازمان صدا و سیما افزود: پیش از این تفاهم نامه هایی با صدا و سیما نوشته شده بود و در نشست امروز قرار شد همکاری های فرهنگی با صدا و سیما در ارائه آرشیو وصیت نامه شهدا، زندگینامه جانباران و آزادگان بیش از پیش ادامه یابد.

وی افزود: بنیاد شهید با ارائه مستندات می تواند سازمان صدا و سیما را در ساختن فیلم و سریال کمک کند.

شهیدی در ادامه گفت: حدود 220 هزار شهید،  505 هزار جانباز و حدود 50 هزار آزاده داریم.

شهیدی همچنین درباره تعداد مفقود الاثرها افزود: تعداد آنان برای ما روشن نشده، این در حالی است که خانواده آنان زیرپوشش هستند.

وی از تدوین برنامه هایی برای جامعه هدف خبر داد و گفت: برنامه سه ساله، میان مدت و برنامه بلند مدت تا سال 96 ابلاغ شده است و اجرایی می شود .

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز بر سر مزار شهدای گمنام در مسجد بلال حاضر شد و با قرائت فاتحه به این شهدای گرانقدر ادای احترام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها