عراقچی:

اشتون اطمینان داد 1+5 مصمم به اجرای توافقنامه است

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان بعد از دیدارش با کاترین اشتون گفت: توافق شد مذاکرات کارشناسی به زودی از سر گرفته شود.
کد خبر: ۶۲۷۰۱۵
اشتون اطمینان داد 1+5 مصمم به اجرای توافقنامه است

سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان بعد از دیدارش با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: قرار شد که مذاکرات کارشناسی به زودی از سر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در این دیدار از مواضع آمریکا انتقاد شدیدی صورت گرفت، افزود: خانم اشتون اطمینان داد که 1+5 مصمم به اجرای توافق ژنو و پایبند به تعهداتش می‌باشد.

معاون وزیر خارجه اظهار کرد:‌در دیدار با اشتون ضمن انتقاد از مواضع غیرسازنده غرب و به ویژه مقامات آمریکایی تأکید کردیم که اگر مذاکرات بخواهد ادامه یابد، باید از برخی زیاده‌خواهی‌ها و اقدامات تحریک کننده اجتناب شود.

عراقچی افزود: خانم اشتون نیز با تأیید ضرورت اجتناب از اقداماتی که به سوء تفاهم می‌انجامد اطمینان داد شش کشور به خصوص طرف آمریکایی به همین ترتیب عمل خواهند کرد و پذیرفت که لازمه توافق، پایبندی به اصل متن توافقنامه است.

به دنبال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، جمهوری اسلامی آن را مخالف روح توافقنامه ژنو خواند و مذاکرات کارشناسی با گروه 1+5 در وین را متوقف و هیات کارشناسی ایران برای انجام مشورت‌ها به تهران بازگشت.

سید عباس عراقچی و کاترین اشتون صبح امروز (سه‌شنبه) در بروکسل دیدار و گفت‌وگو کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها