متهم پس از ورود به پست الکترونیکی شاکی اطلاعات آن را پاک کرد

انتقام هکر 12 ساله از معلمش

هک ایمیل 400 کاربر اینترنت

هکر اخاذ دستگیر شد

فردی که با شیوه های فریبنده اقدام به هک کردن ایمیل 400 کاربر اینترنت با هدف سوء استفاده و اخاذی از آنها کرده بود، توسط کاراگاهان پلیس فتا استان اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۶۲۶۹۷۹
هکر اخاذ دستگیر شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ ستار خسروی رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی رصد فضای مجازی توسط پلیس فتا، کارشناسان به سایتی که اقدام به انتشار تصاویر مختلفی می کرد مشکوک شده و تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند.

وی افزود: با انجام اقدامات ویژه و تخصصی و بررسی های کارشناسانه سرانجام مشخص شد که گرداننده این سایت با فریب کاربران، آنها را برای کلیک کردن بر روی عکس ها جذب کرده و پس از اینکه هر کاربر بر روی تصویری خاص کلیک می کند وی بلافاصله ایمیل این افراد را هک و به سیستم آنها نفوذ می کند.

سرهنگ خسروی با بیان اینکه متهم اهل و ساکن اصفهان است، اظهار کرد: با شناسایی هویت این هکر حرفه ای کارآگاهان با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات ویژه به منزل نامبرده رفته و وی را دستگیر کردند.

وی افزود: متهم در ابتدا منکر هر گونه عمل مجرمانه ای بود اما پس از مواجهه با ادله دیجیتال و اسناد و مدارک و مستندات پلیس به بزه انتسابی اقرار و به هک کردن ایمیل 400 کاربر اینترنت اعتراف کرد.

متهم انگیزه خود از این کار را سوء استفاده و اخاذی از کاربران اینترنت عنوان کرد و گفت: سایت خود را طوری طراحی کرده بودم که هر زمانی کاربران به این سایت مراجعه و بر روی گزینه های دریافت عکس کلیک کنند، اطلاعات ایمیل آنها از قبیل نام کاربری و پسورد در اختیار من قرار بگیرد.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص این گونه سوء استفاده ها در فضای سایبری هشدار داد و گفت: توصیه ما به کاربران اینترنت این است که از ورود به سایت های ناشناس به خصوص سایت های که محتواهای غیرمجاز دارند اجتناب کنند زیرا این سایت ها می تواند شامل بد افزارهایی برای نفوذ به سیستم شما باشد و مجرمین اینترنتی از این راه برای سوء استفاده و اخاذی از شما استفاده می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها