ارزش بازار سرمایه از 431 هزار میلیارد تومان گذشت

عرضه سهام خرد در بورس توسط سازمان خصوصی‌سازی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از عرضه سهام به صورت خرد در بورس، متناسب با شرایط بازار سرمایه خبر داد.
کد خبر: ۶۲۶۸۲۷

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه علی صالح‌آبادی با اشاره به جلسه یکشنبه هفته جاری هیات دولت افزود: در این جلسه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، پس از ارائه گزارشی در خصوص رشد ارزش بازار، حجم و ارزش معاملات بورس، تعداد دفعات معاملات و ورود سرمایه‌گذاران حقیقی به بازار، مقرر شد سازمان خصوصی سازی متناسب با شرایط کنونی بورس و به منظور تعدیل بازار، سهام به صورت خرد در بورس عرضه کند.

وی با اشاره به جلسه اخیر بورس با وزیر نفت گفت: در این جلسه مذاکرات خوبی درخصوص تأمین مالی طرح‌های نفتی از طریق بازار سرمایه و با روش‌هایی مانند صندوق‌های پروژه صورت گرفت و مقرر شد این موضوع در تعامل مستمر میان مجموعه وزارت نفت و بازار سرمایه پیگیری شود.

در معاملات دیروز (دوشنبه) بورس، شاخص کل 1088 واحد بالا رفت و در عدد 88 هزار و 112 نشست و ارزش بازار نیز از عدد 431 هزار میلیارد تومان عبور کرد. براین اساس در داد و ستدهای دیروز تالار حافظ، شاخص کل توانست با عبور از مرز 88 هزار واحد، پنجاهمین رکورد خود را در سال جاری ثبت کند و بازدهی این بازار را از 132 درصد بگذراند.

سرمایه‌گذاران بورسی یک میلیارد و 450 میلیون برگه سهم و حق تقدم را دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 6902 میلیارد ریال بود.نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس، سرمایه‌گذاری غدیر، چادرملو، مپنا و بانک پاسارگاد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص ثبت کرد. این در حالی است که نماد تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر داشت.دیروز شاخص صنعت نیز 853 واحد بالا رفت. شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 1079 واحد و 637 واحد رشد کرد.در معاملات روز دوشنبه گروه مالی در صدر جدول برترین گروه‌های صنعت قرار گرفت. گروه بانک‌ها و شیمیایی‌ها نیز رتبه دوم و سوم را در این بین از آن خود کرد.

در صدر جدول نیز بیشترین افزایش قیمت‌ها مربوط به نمادهای مهرکام پارس، حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس، پاکسان، تولید محور خودرو، توسعه معادن روی، فیبر ایران و سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان بود.

در مقابل نمادهای نفت پارس، قند هکمتان، کشت و صنعت چین چین، کارتن ایران، شکر شاهرود، جام دارو و لامیران با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفت.سنگین ترین صف‌های خرید نیز در نمادهای مپنا، خدمات انفورماتیک، توسعه معادن روی، فرآورده‌های نسوز پارس، سرمایه‌گذاری خوارزمی، پارس مینو و فولاد آلیاژی ایران تشکیل شد.

طولانی‌ترین صف‌های فروش نیز متعلق به نمادهای نفت پارس، سیمان غرب، پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو، لاستیکی سهند،تولیدی شهید قندی و کنتورسازی ایران بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها