
به گزارش مهر، این مرجع تقلید دیروز در دیدار معاون و کارشناسان پژوهش حوزه علمیه اظهار کرد: در زمان حاضر با موضوعات متفاوتی مواجه هستیم و بزرگانی که از دنیا میروند جایگزینی برای آنها وجود ندارد و باید علت این امر را جستجو کنیم. وی بیان کرد: امروز 80 درصد طلبهها اهل قلم نیستند، ما باید وسعت علم خود را زیاد کرده و قلم به دست گرفته و در ادبیات فارسی غنی باشیم.
نوری همدانی با بیان این که هرکس برای کاری آفریده شده است، اظهار کرد: در حوزه همچون گذشته دقت و تلاش وجود ندارد؛ در حوزه باید مراقب همه افراد باشیم و پس از شناسایی هر فردی استعدادها را بسنجیم و آنها را طبقهبندی کنیم. آیتالله نوریهمدانی ادامه داد: باید در حوزه نظم و انضباط حاکم باشد و نسبت به گذشته تولید بیشتری در حوزه داشت. وی با اشاره به بیداری اسلامی که در دنیا به وجود آمده افزود: کشورهای اسلامی مشکلات سیاسی دارند، اما اروپا و آمریکا 99 درصد مشکلاتشان مربوط به اقتصاد آنهاست و باید در برابر دنیای سرمایهدار کاپیتالیستی راهکارهای اسلامی را در فضای مجازی برای مشکلاتشان ارائه دهیم و دنیای امروز این عمل را از ما میخواهد.
این مرجع تقلید عنوان کرد: دشمن روز به روز برای کوبیدن شیعه کار میکند و همه تلاششان همین است و تکفیریها تمام امکانات را برای کوبیدن ما به کار گرفتهاند. وی ادامه داد: ما با دنیای استکبار، تکفیریها، صهیونیستها و دستنشاندگان آنها مواجه هستیم و باید همچون قدرت نظامی که داریم در اقتصاد و فرهنگ نیز قوی شویم و پاسخ آنها را بدهیم.
قدردانی تشکلهای دانشجویی از مواضع انقلابی آیت الله نوری همدانی
شش انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه های تهران طی نامه ای از مواضع انقلابی آیت الله نوری همدانی بویژه در حماسه تاریخی 9 دیماه قدردانی کردند. در این بیانیه با اشاره به سکوت برخی عافیت طلبان و خواص در فتنه 88 آمده است: اما در این بین بودند مردان با بصیرت و شجاعی که ترجیح دادند در صف ملت قرار گیرند و در حمایت از ولی خود در فضای فتنه آلود به روشنگری و بصیرت افزایی پرداختند و در این میان نام مرجع تقلید ی چون آیت الله نوری همدانی بروشنی می درخشد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
دکتر محمد اسحاقی، استاد دانشگاه تهران:
محمدرضا مهدوی در گفتوگو با «جامجم»: