سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر خبر داد

برف و کولاک در 17 استان ۷ هزار نفر را زمین‌گیر کرد

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: بر اثر بارش برف و کولاک در ۱۷ استان کشور ۶۶۰۰ نفر امدادرسانی شدند و ۱۰ مادر باردار از مناطق صعب‌العبور به بیمارستان انتقال یافتند.
کد خبر: ۶۲۵۳۴۷
برف و کولاک در 17 استان ۷ هزار نفر را زمین‌گیر کرد

حسین درخشان در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرین جزئیات امدادرسانی به حادثه‌دیدگان ناشی از برف و کولاک در سطح کشور گفت: با وقوع برف و کولاک در 17 استان کشور امکان تردد در جاده‌های مواصلاتی و این استانها و روستاهای صعب‌العبور تا حدی مشکل شد.

وی ادامه داد: در همین راستا 712 امدادگر در قالب 164 تیم عملیاتی به کمک هموطنان شتافتند که 1725 دستگاه خودرویی که در برف و کولاک مانده بودند رهاسازی کرده و 6600 نفر را امدادرسانی کردند.

درخشان در مورد افراد مصدوم شده ناشی از سرمازدگی در برف و کولاک نیز گفت: 35 نفر در این حوادث مصدوم شدند که 5 نفر به طور سرپایی درمان و 30 نفر دیگر به بیمارستان انتقال یافتند که از این تعداد 10 نفر مادر باردار بودند.

بر اثر بارش برف و کولاک پاییزی طی چند روز اخیر استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مازندران، اصفهان، اردبیل، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، قزوین، کردستان، گیلان، لرستان، استان مرکزی و همدان درگیر برف و کولاک شدند و هموطنانی که قصد تردد به این استانها را دارند نکات ایمنی و وضعیت راهها را در نظر بگیرند.

راه تمامی روستاهای شهرستان نیر مسدود شد

فرماندار نیر گفت: هم اکنون راه تمامی 101 روستای شهرستان نیر به‌دلیل ریزش سنگین برف مسدود است.

به گزارش ایسنا، میرفخرالدین زاهد با اعلام این خبر و با اشاره به کمبود ماشین‌آلات برف‌روبی افزود: این شهرستان با کمبود ماشین‌آلات و خودروهای برف‌روب مواجه بوده و به همین دلیل هم اکنون بازگشایی راه‌های روستایی این شهرستان از برف مشکل شده است.

وی گفت: هم اکنون راه تمامی 101 روستای این شهرستان بدلیل ریزش سنگین برف مسدود شده و راهداران برای بازگشایی آنها در تلاش هستند.

وی اظهار کرد: تمامی نیروهای امدادی در شهرستان در حال آماده باش بوده و موادغذایی و امکانات دیگر تامین شده تا در صورت نیاز در اختیار آسیب دیدگان و گرفتاران در برف قرار گیرد.

ارتفاع برف در سطح شهر نیر نیز به 45 سانتیمتر و در ارتفاعات به 65 سانتیمتر رسیده است.

ارتفاع برف در گردنه زرج‌آباد به 1.5 متر رسید

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کوثر گفت: هم اکنون ارتفاع برف در گردنه زرج آباد در جاده کوثر ، میانه به بیش از نیم متر رسیده است.

به گزارش ایسنا، فردین محمدی رییس جمعیت هلال احمر شهرستان کوثر با اشاره به نجات یافتن ده‌ها سرنشین خودرو در محور اردبیل ، سرچم از میان برف و کولاک، گفت: نیروهای امدادی هلال احمر در حال انجام عملیات امداد و نجات خودروهای گرفتار در این منطقه و نیز محور زرج آباد ، میانه هستند.

وی با اشاره به مسدود شدن راه ارتباطی بسیاری از روستاهای این شهرستان بدلیل بارش برف سنگین از رانندگان خواست از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

در ادامه فرماندار کوثر هم گفت: بیشتر راه‌های مواصلاتی روستاهای این شهرستان در اثر بارش سنگین برف مسدود شده و عوامل راهداری برای بازگشایی راه‌ها تلاش می‌کنند.

علیرضا حسینی با یادآوری این‌که هم اکنون ارتفاع برف در گردنه زرج آباد در جاده کوثر ، میانه به بیش از نیم متر رسیده است، اضافه کرد: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی بارش برف و کولاک ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که برای بازگشایی و برف روبی راه‌های اصلی کوثر در اولویت قرار دارد، افزود: پس از بازگشایی راه‌های اصلی، راه‌های روستایی نیز بازگشایی می‌شوند.

وی گفت: با این که ارتفاع برف در شهر گیوی زیاد است ولی مشکل خاصی از بابت قطعی برق و گاز وجود ندارد.

وی از اهالی شهرستان کوثر خواست در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا مشکل کمبود سوخت پیش نیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها