نبض سیاست

افزایش حجم سوال از وزرا

به نظر می‌رسد عملکرد دولت روحانی بیش از دولت‌های قبل زیر ذره‌بین مجلس قرار دارد، به طوری که حسین مظفر معاون نظارت مجلس گفته است: سوال از وزرا در مقایسه با سنوات قبل پنج برابر افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۶۲۵۲۲۱
افزایش حجم سوال از وزرا

به گزارش خانه ملت، او این را هم اضافه کرده که در طول سه ماه گذشته بیشترین سوال از وزرای دولت مربوط به وزیر راه و شهرسازی و کمترین آن مربوط به وزیر دفاع است. در طول این سه ماه 1429 تذکر به هیات وزیران و رئیس‌جمهور از طرف نمایندگان داده شده که بیشترین تذکر مربوط به رئیس‌جمهور بوده است.

مخالفت نمایندگان با لغو تعطیلات

همزمان با داغ‌ شدن بحث‌های بودجه‌ای، محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس در جلسه دیروز گفت: تعدادی از نمایندگان درخواست دارند برای به تاخیر افتادن تعطیلی یک هفته‌ای نمایندگان جهت سرکشی به حوزه‌‌های انتخابیه رای‌گیری شود.

پس از اظهارات باهنر، این موضوع به رای‌گیری گذاشته شد که فقط 88 نماینده از میان 214 نماینده حاضر، با آن موافق بودند و 108 نماینده مخالف به تعویق افتادن این تعطیلی شدند و بنابراین مجلس در هفته آینده، جلسه علنی ندارد.

روحانی در فهرست متفکران برتر جهان

پس از آن‌که نام حسن روحانی در میان 10 شخصیت برتر نشریه تایم قرار گرفت، حالا نشریه فارین پالیسی نام رئیس‌جمهور کشورمان را در میان فهرست 134 نفره متفکران جهانی خود در سال 2013 قرار داده است.

به گزارش مهر، نام حسن روحانی از سوی این نشریه آمریکایی در بخش «تصمیم‌سازان» قرار گرفته است که در کنار وی نام‌های دیگری چون جان کری وزیر خارجه آمریکا، شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز قرار دارند.

توصیه بادامچیان به عقلای اصلاحات

اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفت‌وگو با مهر، با بیان این‌که به کارگیری برخی از تندروهای اصلاح‌طلب در دولت موجب فعال شدن فتنه‌گران شده است، به عقلای اصلاحات توصیه کرد «رفتار تندروها را مراقبت کنند که موجب جبهه‌گیری جدید در جامعه نشود، زیرا مردم در انتخابات به آرامش و اعتدال رای دادند.»

درخواست وزیر علوم از شورای عالی انقلاب فرهنگی

یک روز پس از سالروز شکل‌گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این‌که ورود این شورا به کارهای اجرایی، این نهاد را از رسیدن به وظیفه اصلی خود باز می‌دارد، گفت: شورا شأن سیاستگذاری دارد و از ابتدا قرار بود سیاست‌های حاکم بر حوزه‌های مختلف فرهنگی که بحث علم و فناوری و دانشگاه‌ها را نیز دربرمی‌گیرد، انجام دهد.

رضا فرجی‌دانا در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که تاکید رهبر معظم انقلاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداختن به سیاستگذاری و پرهیز از ورود به امور اجرایی بوده، تصریح کرد: بنابراین به نظر می‌رسد در پیوند با همین سیاست، شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در حوزه سیاستگذاری و تدوین راهبردها فعال بوده و امور اجرایی را به دستگاه‌های ذی‌ربط واگذار کند.

تذکر ۶۰ نماینده به روحانی

60 نفر از نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهور تذکر دادند نسبت به تقویت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با توجه به ابعاد فنی و حقوقی مذاکرات پیش رو، اقدام کند.

به گزارش فارس، ۱۵۱ نفر از نمایندگان هم در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور خواستار رفع موانع و محدودیت‌های تردد انفرادی و کاروانی زائران عتبات عالیات‌ شدند.

وزیر ارشاد: فیسبوک مانند تلفن است

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یک بار دیگر به دفاع از شبکه اجتماعی فیسبوک پرداخت و گفت: فیسبوک شبکه اجتماعی محسوب می‌شود و در آن هم می‌شود ارتباط مفیدی برقرار کرد و هم دام‌ها و زیان‌های زیادی دارد. فیسبوک مثل تلفن است، همه چیز می‌توان در آن گفت؛ هم می‌توان حرف‌های خوب و هم حرف‌های نامناسب زد، هم می‌شود ارشاد کرد و هم می‌توان گمراه کرد زیرا یک وسیله ارتباطی است.

به گزارش ایرنا، جنتی مطالب عنوان شده از سوی وی درباره فیسبوک را مورد اشاره قرار داد و گفت: آن صحبت‌ها عقیده شخصی خودم درباره این شبکه اجتماعی بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
۰
۰
سوال كننده ها با دولت مشكل سیاسی دارن.تازه خودشون هم كارت هدایایی گرفتند.

نیازمندی ها