مدیرمسئول روزنامه جام‌جم گفت: اصلاح‌طلبان دولت روحانی را تحت فشار قرار ندهند، چون رفع حصر از اختیارات دولت نیست و این فشارها سبب آسیب دیدن دولت در میان بسیاری از اقشار جامعه می‌شود.
کد خبر: ۶۲۵۵۹۰
‌اصلاح‌طلبان روحانی را تحت فشار قرار ندهند

بیژن مقدم در گفت‌وگو با فارس در واکنش به نامه سرگشاده 9 نفر از اصلاح‌طلبان به حسن روحانی برای «پایان دادن به سوءتفاهمات 88»، اظهار کرد: در فتنه سال 88 سوءتفاهمی وجود نداشت که عده‌ای امروز روی آن تاکید می‌کنند.

وی با بیان این‌که به فرض وجود این موضوع، این امر قطعا از جانب مسئولان جمهوری و دست‌اندرکاران انتخابات نبوده است، گفت: این مسائل از جانب جریانات و افراد وابسته به جناح اصلاح‌طلب صورت گرفته است بنابراین باید صراحتاً به اشتباه خود اقرار کنند.

مدیر مسئول روزنامه جام‌جم خاطرنشان کرد: فتنه 88 با کلید واژه تقلب شروع شد و یک عده فکر کردند پیروز انتخابات هستند و نظام را متهم کردند که نتیجه را تغییر داده است بنابراین اگر منظورشان از سوء‌تفاهم این است، پس تا دیر نشده از نظام و مردم عذرخواهی کنند.

مقدم تاکید کرد: افرادی که فتنه 88 را ایجاد و به نظام خسارت وارد کردند از اشتباه خود عذرخواهی کنند؛ زیرا نظام نیز متناسب با آن برخورد و تصمیم‌گیری می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان دولت روحانی را تحت فشار قرار ندهند چون رفع‌حصر از اختیار دولت نیست و این فشارها سبب آسیب دیدن دولت در میان بسیاری از اقشار جامعه می‌شود.

عارف: فعالیت‌های انتخاباتی را آغاز کردیم

محمدرضا عارف درخصوص برنامه‌هایش برای انتخابات مجلس گفت: فعالیت برای حضور در این انتخابات را در حد راهبردها آغاز کردیم و در حال کار هستیم.

به گزارش ایرنا، عارف در حاشیه مراسم امضای دفتر یادبود ماندلا در سفارت آفریقای جنوبی در تهران افزود: معتقدیم همه گروه‌های سیاسی باید از الان فعالیت‌های انتخاباتی خود را شروع کنند تا بتوانیم یک انتخابات پرشور در حد انتخابات ریاست‌جمهوری و با مشارکتی بالاتر داشته باشیم.

عارف درخصوص تشکیل حزب جدیدش نیز گفت: کارگروهی تشکیل شده که به صورت جدی در حال کار است، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم و مطمئنا هر روزی که به نتیجه قطعی و تصمیم نهایی برسیم، همان روز اعلام خواهم کرد.

خروج نام مدیران کشتیرانی از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا

در ادامه اختلافات حقوقی تهران و اتحادیه اروپا، با حکم دیوان دادگستری اروپا، تمامی مدیران تحریمی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا خارج شدند.

به گزارش مهر، سیدعلاءالدین سادات رسول مدیر دفتر حقوقی و دعاوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: این حکم دلیل دیگری بر اثبات حقانیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و نبود اتهامات بی‌اساس وارده است.

ادعای دوباره درباره مذاکرات محرمانه

در ادامه ادعاهای رسانه‌های غربی درباره دیدارهای محرمانه تهران و واشنگتن که البته هر بار از سوی دستگاه دیپلماسی کشورمان تکذیب شده است، آسوشیتدپرس نوشت: باب کراکر سناتور جمهوریخواه در جلسه کمیته مناسبات خارجی سنا، از پونیت تالوار، مشاور ارشد اوباما در امور خاورمیانه خواست درباره تماس‌های اخیر با ایران توضیح دهد و تالوار در پاسخ گفت او در تابستان ۲۰۱۲ و دوباره در مارس ۲۰۱۳ در عمان با هیات ایرانی ملاقات کرده و افزود: مذاکرات پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری گرم شد. او این را هم گفت که گفت‌وگوها بر مساله هسته‌ای متمرکز بود و فقط درباره سرنوشت سه آمریکایی که در ایران بازداشت هستند بحث شد.

واکنش احمدی‌نژاد به یک سوال: صلوات بفرستید!

رئیس‌جمهور سابق کشورمان که چندی پیش در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی او را به مناظره‌ای درباره آمار و ارقام اقتصادی ارائه شده از سوی رئیس‌جمهور در گزارش عملکرد صد روزه دولت به مردم فراخوانده بود، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره درخواست مناظره‌اش با روحانی از حاضران خواست صلوات بفرستند!.

به گزارش تسنیم، محمود احمدی‌نژاد در حاشیه مراسم ختم مادر شهید بروجردی در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفت: مادر جلوه اصلی ایثار است و بدون مادر ایثار هیچ معنایی ندارد. برای شادی روح شهید بروجردی و مادر وی صلوات بفرستید.

احمدی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا در دادگاه حاضر می‌شوید و نیز آیا درخواست مناظره شما جوابی داشته است، گفت: اجازه دهید از مراسم استفاده کنیم.

مخالفت شورای نگهبان با فعالیت معاونت نظارت مجلس

یکی از نمایندگان مجلس از مخالفت شورای نگهبان با فعالیت معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی به عنوان یک مرجع ناظر خبر داد.

به گزارش فارس، عزت‌الله یوسفیان‌ملا، نماینده آمل و رئیس کمیسیون تدوین آیین‌‌نامه داخلی مجلس گفت: طبق نظر شورا، معاون نظارت به عنوان عضو مجلس پذیرفته می‌شود و آقای حسین مظفر (رئیس معاونت نظارت) می‌‌تواند به عنوان یک نماینده بر نهادها و دستگاه‌ها نظارت کند، اما نمی‌تواند به عنوان معاونت نظارت اقدامی انجام دهد.

توصیه‌های رئیسی به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای

ابراهیم رئیسی، معاون اول قوه قضاییه دیروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای توصیه کرد که در مورد بار حقوقی واژگان به‌کار رفته در مذاکرات دقت کنند.

به گزارش نسیم، او بیان کرد: در قرارداد الجزایر به سبب یک کلمه «تابعیت مضاعف» میلیاردها دلار از ایران پول گرفتند. او اظهار کرد که بعد از مذاکرات سخنان طرف‌ها مهم نیست، متن توافق‌نامه مهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها