بهره‌مندی 17 کشور جهان از خدمات درمانی ایران

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در شش ماهه نخست امسال 519 هزار و 521 نفر از بیماران محروم و کم‌برخوردار 17 کشور دنیا مراجعه‌کننده به مراکز درمانی ایران از خدمات متنوع بهداشتی و درمانی ارائه شده از سوی این مراکز بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۶۲۵۰۶۸

رضا رئیس‌کرمی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هم اکنون سه بیمارستان، 22 کلینیک و درمانگاه این جمعیت در 26 مرکز درمانی جمعیت هلال‌احمر ایران در 17 کشور آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین به ارائه خدمات بشردوستانه درمانی، بهداشتی و امدادرسانی به مردم نیازمند مراجعه کننده به این مراکز می‌پردازند.

کرمی تاکید کرد: هم اکنون مراکز درمانی این جمعیت در 17 کشور شامل جمهوری آذربایجان، افغانستان، بولیوی، تاجیکستان، زیمبابوه، ساحل عاج، سودان، سیرالئون، غنا، کومور، کنیا، مالی، نیجر، کنگو، امارات، لبنان و نیکاراگوا در حال ارائه خدمات عام‌المنفعه و بشردوستانه بهداشتی به افراد محروم و کم‌برخوردار این کشورها هستند.

این مقام مسئول به فعالیت‌های این مراکز در کشورهای یادشده اشاره و اظهار کرد: در این مراکز خدمات متنوع بهداشتی و درمانی شامل ویزیت عمومی و تخصصی، مامایی، دندانپزشکی و همودیالیز به مراجعه کنندگان از ملیت‌های مختلف ارائه می‌شود.

وی از گسترش فعالیت درمانی در زمینه‌های ارائه خدمات همودیالیزی و توانبخشی در سه مرکز درمانی وابسته به این جمعیت در کشورهای بولیوی، تاجیکستان و اکوادور و احداث یک پلی‌کلینیک درمانی در کشور اوگاندا خبر داد و عنوان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی کارشناسان خبره این معاونت مقرر شد که مراحل گسترش و احداث مراکز یادشده تا نوروز سال 93 به اتمام برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها