معاون سازمان زمین‌شناسی خبر داد:

وجود 18 معدن طلا در کشور

معاون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران گفت: تا پایان سال گذشته 18 معدن طلا در کشور داشتیم که از این تعداد 17 معدن فعال و یک معدن نیز در حال تجهیز است.
کد خبر: ۶۲۵۰۴۶
وجود 18 معدن طلا در کشور

معاون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران با اشاره به کشف ذخایر جدید طلا در کشور گفت: کشف اخیر ذخایر طلا مربوط به یک سری ازمحدوده‌ها بود که موفق به دریافت گواهی کشف شده‌اند. سه ذخیره طلا درخراسان رضوی، یک ذخیره در آذربایجان غربی و یک ذخیره در آذربایجان شرقی گواهی کشف گرفته‌اند.

بهروز برنا امروز چهارشنبه درباره کشف ذخایر جدید طلا گفت: سازمان زمین‌شناسی در زمینه طلا به اکتشافات خود ادامه می‌دهد، چرا که کشور در این حوزه پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد.

وی گفت: تا پایان سال گذشته 18 معدن طلا در کشور داشتیم که از این تعداد 17 معدن فعال و یک معدن نیز در حال تجهیز است. این معادن عمدتا متعلق به بخش خصوصی هستند.

او ابراز امیدواری کرد که تا پایان آذرماه ذخیره معدن طلا زرشوران به چرخه تولید کشور اضافه و پس از آن نیز معدن طلای ساری‌گونی وارد مدار تولید شود.

برنا با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال 394 مورد گواهی کشف صادر شد که ذخیره کشف شده در آنها بالغ بر 30 میلیون تن می‌شود، ‌گفت: با نظارت‌هایی که اعمال کردیم جلوی کسانی را که وقت سازمان‌های دولتی را می‌گرفتند و از بخش معدن تنها به عنوان رانت استفاده می‌کردند گرفتیم و این باعث شد تا افراد قوی وارد بخش اکتشاف معدن شوند.

معاون زمین‌شناسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی ایران افزود: ذخیره کشف شده در نیمه نخست امسال 30 میلیون تن بود که از کل ذخیره کشف شده در سال 1391 بیشتر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها