برگزاری بی‌مصوبه دومین جلسه شورای عالی اشتغال

عضو شورای عالی اشتغال با اشاره به این‌که در جلسه دیروز این شورا سیاست‌های کلان در حوزه اشتغال تشریح شد، گفت: مقرر شد کارگروه‌هایی در جهت رسیدگی به حفظ اشتغال موجود و صنایع کوچک تشکیل شود.
کد خبر: ۶۲۴۷۰۵

داوود قادری در گفت‌وگو با تسنیم درباره جزئیات دومین جلسه شورای عالی اشتغال دولت یازدهم که دیروز با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور و نمایندگان کارگران و کارفرمایان در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: نقاظ ضعف اشتغال موجود از زبان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشریح شد.وی از اضافه شدن اعضای جدید به شورا خبر داد و گفت: ربیعی بر این تاکید داشت که اعضای جدیدی به شورا افزوده شود تا کارایی بیشتری از آن نمود کند.

قادری با بیان این‌که با توجه به سیاست‌ مطرح شده در این جلسه می‌توان افق روشنی را برای بازار کار متصور شد، افزود: بر اساس گزارش‌های ارائه شده، دولت در سه رویکرد اصلی در بحث اشتغال گام خواهد برداشت؛ در رویکرد اول دولت برای ایجاد اشتغال مستقیماً وارد عمل می‌شود، رویکرد دوم دولت حمایت می‌کند و رویکرد سوم بهبود فضای کسب و کار است.

عضو شورای عالی اشتغال تاکید کرد: درجلسه دیروز همچنین گزارش کلی از شرایط صنایع کشور ارائه شد و بر اساس این گزارش 96.5 درصد از صنایع موجود، صنایع خرد و 2.5 درصد صنایع بزرگ هستند که تاکید شد با توجه به چنین وضعی حمایت از مشاغل خرد باید در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: رویکرد اصلی در این جلسه حفظ اشغال موجود بود. همچنین مقرر شد برای این منظور، کارگروه‌هایی تشکیل شود تا به طراحی این استراتژی بپردازد. وی ادامه داد: نبود سرمایه در گردش یکی از مشکلات بنگاه‌های موجود است که مقرر شود موانع و مشکلات شناسایی و درباره آن تدابیری اندیشیده شود. این جلسه مصوبه‌ای را به همراه نداشت و صرفا به ارائه سیاست کلان در حوزه اشتغال ختم شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها