صدها نیروی امنیتی اکراین موانع ایجاد شده پیرامون ساختمان نخست‌وزیری این کشور در کی‌یف را از میان برداشتند

دخالت‌های خارجی مانع حل و فصل بحران اکراین

در حالی که مقامات غربی نسبت به اوضاع اکراین ابراز نگرانی کرده و به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم تلاش می‌کنند در این بحران دخالت کنند، مقامات مسکو یک بار دیگر از کشورهای غربی خواستند از دخالت در اکراین پرهیز کنند.
کد خبر: ۶۲۴۵۹۳

به گزارش فارس، روزگذشته همه فراکسیون‌های دومای روسیه با پشتیبانی از بیانیه‌ای ویژه درباره «اوضاع اکراین» از کشورها و سیاستمداران غربی خواستند از دخالت آشکار در امور اکراین و اعمال فشار بر مقامات کی‌یف خودداری کنند.

در این بیانیه از احزاب مخالف در اکراین هم خواسته شد تا از اقدامات غیرقانونی خویش دست بردارند. در این بیانیه همچنین گفته شده است که پارلمان روسیه نمی‌تواند نسبت به حوادث در حال وقوع در اکراین بی‌تفاوت باشد. ادامه تظاهرات ضد قانونی، به محاصره در آوردن ساختمان‌های دولتی و ممانعت از فعالیت عادی آنها، اشغال برخی ساختمان‌های دولتی و نابود کردن یادبودهای تاریخی تنها به بی‌ثباتی هر چه بیشتر اوضاع منجر شده و آسیب جدی به اقتصاد و ثبات سیاسی در اکراین خواهد رساند.

این در حالی است که در پی تشدید تنش‌ها در بحران سیاسی اکراین، جوبایدن، معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه نگرانی عمیق واشنگتن را به ویکتور یانوکوویچ رهبر اکراین ابلاغ کرد. وی در تماس تلفنی برضرورت رفع تنش‌ها و شروع گفت‌وگو با رهبران جناح مخالف تاکید کرد. از سوی دیگر کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی نسبت به اوضاع اکراین راهی این کشور شد تا بین دولت و مخالفان میانجیگری کند. اتحادیه اروپا هفته گذشته از دولت اکراین خواستار حل بحران این کشور از راه مذاکره با مخالفان و پرهیز از خشونت شد.

اکراین هفته‌های اخیر شاهد تظاهرات گسترده مخالفان دولت در اعتراض به خودداری رئیس‌جمهور اکراین از امضای قرارداد همکاری تجاری با اتحادیه اروپا بود.مخالفان دولت، با برگزاری تظاهرات گسترده که در آن ده‌ها هزار نفر شرکت داشتند، فعالیت نهادهای حکومتی از جمله نخست‌وزیری و شهرداری کی‌یف را مختل کردند.

روز دوشنبه اعلام شد ماموران نیروی داخلی وزارت کشور اکراین پس از محاصره معترضان در اطراف مقر نخست‌وزیری، آنها را به عقب رانده و سنگرها و موانع ایجاد شده از سوی مخالفان دولت را از بین بردند.

به گزارش کانال پنجم تلویزیون اکراین، صدها نیروی امنیتی اکراین عصر دوشنبه موانع ایجاد شده پیرامون ساختمان نخست‌وزیری این کشور در کی‌یف را از میان برداشتند. در نواحی مرکزی کی‌یف هم وضع مشابهی جریان دارد و نیروهای امنیتی شامل نیروهای داخلی وزارت کشور به موانع ایجاد شده از سوی مخالفان دولت اکراین حمله می‌کنند. روزگذشته نیروهای امنیتی اکراین خیابان‌های مرکزی کی‌یف پایتخت این کشور را از وجود موانع ایجاد شده از سوی مخالفان دولت پاکسازی کردند. با این حال گفته می‌شود معترضان ساختمان شهرداری کی‌یف را همچنان در اشغال دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها