عقب‌نشینی نخست‌وزیر تایلند در برابر معترضان

یینگلاک شیناواترا، نخست‌وزیر تایلند روز گذشته اعلام کرد با هدف پایان بحران سیاسی، برای استعفا یا انحلال پارلمان آماده است.
کد خبر: ۶۲۳۷۹۵

به گزارش ایلنا، نخست‌وزیر تایلند با اعلام این‌که برای انحلال پارلمان آماده است، تاکید کرد انتخابات باید ۶۰ روز بعد از انحلال پارلمان برگزار شود.

وی افزود: نمی‌خواهم شاهد تحریم انتخابات از سوی احزاب مختلف باشم؛ اتفاقی که می‌تواند مانند سال ۲۰۰۶ میلادی به کودتای نظامی منجر شود. وی عنوان کرد اگر تظاهرکنندگان مخالف دولت این پیشنهاد را رد کنند، این بن‌بست سیاسی ادامه‌دار خواهد شد.

وی همچنین پیشنهاد کرد برای تعیین سرنوشت کشور، همه‌پرسی برگزار شود. یینگلاک اطمینان خاطر داد چنانچه طی همه‌پرسی مشخص شود مردم خواستار کنار رفتن وی از قدرت هستند، به این خواسته احترام خواهد گذاشت. نخست‌وزیر تایلند روز شنبه نیز گفته بود همچنان برای گفت‌وگو با «سوتهپ تاگسوبان» رهبر معترضان آمادگی دارد.

در همین حال، نمایندگان دموکرات مخالف دولت تایلند، اعلام کردند در اعتراض به دولت نامشروع تمام اعضایش از پارلمان استعفا می‌کنند؛ اقدامی که مطمئنا باعث تعمیق بحران سیاسی این کشور می‌شود.

از سوی دیگر، چند گروه سیاسی ، مخالفان دولت تایلند را برای راهپیمایی نبرد نهایی روز دوشنبه (امروز) در بانکوک فراخواندند. این گروه‌ها مسیرهای مختلف شهر بانکوک را به منظور راهپیمایی به مخالفان دولت پیشنهاد کرده‌اند.

نکته مهم این که تمام مسیرها به دفتر نخست‌وزیری ختم می‌شود. در همین حال، آکانات پرومپان، سخنگوی کمیته اصلاحات دموکراتیک خلق تایلند مدعی شد این تظاهرات به رویداد تاریخی انحلال مجلس و یا استعفای نخست وزیر منجر خواهد شد.

تاگسوبان نیز در این زمینه اعلام کرد این تجمع از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح باید در صلح و نظم برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها