«دستان خیالپرداز» هنرمندان

اگر می‌خواهید نمونه کارهای هنرهای سنتی صد هنرمند برجسته کشورمان را ببینید، بد نیست سری به خانه هنرمندان ایران بزنید. در این نمایشگاه که با عنوان دستان خیالپرداز تا بیست‌وسوم آذر دایر است 300 اثر برجسته به نمایش درآمده که بسیاری از آنها موفق به دریافت مهر اصالت در حوزه صنایع دستی شده‌اند.
کد خبر: ۶۲۳۵۲۱
«دستان خیالپرداز» هنرمندان

علاقه‌مندان می‌توانند برخی از آثارصنایع دستی کشورمان را در زمینه‌های مصنوعات فلزی، سفال و سرامیک، مصنوعات چوبی، زیورآلات، نساجی و رودوزی‌های سنتی و ... از نزدیک ببینند و با نام هنرمندانی که خالق این آثار بوده‌اند، آشنا شوند.

نمایشگاه صنایع دستی «دستان خیالپرداز» که با هدف معرفی توانمندی‌های فعالان حوزه صنایع دستی در مجموعه گالری‌های خانه هنرمندان ایران برای نخستین بار در سال‌های اخیر برپا شده است، آثار هنرمندانی از استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مرکزی، زنجان، مازندران، لرستان، کردستان، کرمان، گلستان و گیلان را در خود جای داده است.

در طبقه همکف خانه هنرمندان آثاری از هنرهای قلمزنی، گلیم‌بافی و میناکاری به نمایش درآمده و در طبقه دوم این نمایشگاه آثاری در زمینه نگارگری، مشبک‌کاری و منبت روی چوپ، نساجی، میناکاری و زیورآلات به نمایش گذاشته شده است تا بازدیدکنندگان با هنرهای سنتی کشورمان آشنا شوند.

ضمن آن‌که در این نمایشگاه امکان سفارش‌پذیری از متقاضیان خرید آثار وجود دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند با نگاهی به برگه مشخصات اثر که روی آن نام هنرمند، نوع اثر و قیمت محصول درج شده است، انتخاب خود را سفارش دهند.

البته اگر به سفارش و خرید این آثار علاقه‌مند هستید، حتما حساب بانکی‌تان را هم چک کنید، چرا که قیمت بسیاری از محصولات صنایع دستی به نمایش درآمده میلیونی است و ارزش برخی آثار حتی به حدود 30 میلیون تومان و بیشتر هم می‌رسد که البته با توجه به زمان و هنری که هنرمند روی مواد اولیه خام به کار برده تا آن را به محصولی ارزشمند و نفیس تبدیل کند، چندان بیراه هم نیست.

از یاد نبریم که رونق صنایع دستی و هنرهای سنتی می‌تواند راهکاری مناسب برای حل بخشی از مشکلات اقتصادی و اشتغال باشد و برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند علاوه بر آشنا کردن مردم با هنرهای سنتی کشورمان و ترغیب علاقه‌مندان برای آموختن این هنرها، زمینه‌ای را برای بازاریابی این آثار در داخل و خارج از کشور نیز فراهم کند.

سیما رادمنش - گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها