معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

کمپانی‌های بزرگ دنیا در راه ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت سال نو میلادی را سال تحرک و پویایی سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران دانست و با بیان اینکه با توجه به نتایج مثبت مذاکرات ژنو، پای سرمایه‌گذاران و مدیران بزرگترین کمپانی های دنیا در این حوزه به ایران باز می‌شود، گفت: فولادسازان آلمانی ظرف دو هفته آینده به ایران می آیند.
کد خبر: ۶۲۱۶۳۱
کمپانی‌های بزرگ دنیا در راه ایران

مهدی کرباسیان گفت: در سال نو میلادی، تحرک چشمگیری در سرمایه گذاری‌ها و توسعه پروژه های معدن و صنایع معدنی در کشور صورت خواهد گرفت و با توجه به نتایج مثبت مذاکرات ژنو، پای سرمایه‌گذاران و مدیران بزرگترین کمپانی های دنیا در این حوزه به ایران باز خواهد شد.

وی افزود: ظرف دو هفته آینده، مدیران عامل بزرگترین فولادسازان آلمانی به ایران خواهند آمد، این در شرایطی است که در مقطعی از هشت سال گذشته، برای سرمایه گذاری در طرح های فولادی از این کمپانی ها درخواست شده بود، اما پاسخی از سوی آنها دریافت نشده بود در حالی که هم اکنون قرار است به ایران بیایند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ظرف سال‌های گذشته مدیران شرکت‌های غربی به ایران نمی آمدند و یا برای سرمایه گذاری با پوشش طرف ایرانی و پیمانکاران، وارد عمل می شدند، اما هم اکنون این فضا شکسته شده و ایران از جمله کشورهای هدف آنها برای سرمایه گذاری است.

به گفته وی، طرح الکترود گرافیکی اردکان و نیز پروژه سرب و روی مهدی‌آباد از جمله طرح هایی است که با مشارکت از سوی شرکت‌های ایتالیایی- آلمانی در ایران اجرایی خواهد شد.

کرباسیان اظهار کرد: با پیشرفت صورت گرفته در مذاکرات ژنو، شرکت های معتبر بین المللی آینده روشنی را برای سرمایه گذاری در ایران می بینند، به خصوص اینکه از سوی کشورهای غربی و آمریکایی نیز در لیست سیاه تحریم قرار نخواهند گرفت.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بهزاد
United Arab Emirates
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۲
۰
۰
ماشااله همه مسولان صحبت از ورود این چنینی كمپانیها می كنند ونشان ازفراوانی وارزانی میگویند ولی هیچ چیز ارزان وفراوان نشده .مردم درچه كنم گیركرده اند
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
۰
۰
یك تار موی شركت خودروسازی جنرال موتورز می ارزه به تمام خودروسازهای فرانسوی.
در هنگام مذاكرات 1+5 خدروسازهای فرانسوی فشار زیادی به هیئت مذاكره كنندشون آوردند. دلیلشم واضح بود چون می خواستند بازار خودروی ایران رو دوباره به چنگ بیارند حالا اگه پای جنرال موتورز به ایران باز بشه و مزه سرمایه گذاری در صنعت خودروی ایران به دهان سرمایه گذاران آمریكایی بیفته مطمئنا در آینده میتونه باعث بهبود فضای دیپلماسی ایران و امریكا بشه و باعث نفوذ بیشتر ایران در بین آمریكاییها بشه كه این یعنی انزوای بیشتر دشمنان ملت ایران و افزایش منافع ملی مردم در اینده نزدیك.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها