گوزن های جنگل های اروپا یکی از زیباترین گونه های گوزن بوده و به ویژه گوزن های نر بالغ با شاخ های بزرگشان بسیار باشکوه هستند.
کد خبر: ۶۲۱۳۶۷
جهان گوزن های جنگلی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مگزین نتور، زیستگاه این گونه گوزن در جنگل ها است و جانور میتواند به لطف بی حرکت ماندن و نیز پوشش درختان به خوبی خود را از دید شکارچیان استتارکند.
در این گزارش 10 عکس از گوزن های اروپایی ارائه می شود. جهان گوزن های جنگلی.

یک گوزن نر بالغ با شاخ های باشکوه که با شنیدن اندک صدایی کاملا بی حرکت شده است.


            
گوزن نر بالغ در فصل جفت گیری با سردادن نعره نه تنها گوزن های ماده را جلب می کند بلکه در مورد قلمروی خود به سایر گوزن های نر بالغ هشدار می دهد. در جریان این مدت گوزن نر از غذا خوردن خودداری کرده و حدود 20 در صد از وزنش را از دست می دهد.


            
گوزن نر بالغ که توسط گروه ماده هایش احاطه شد با سر دادن نعره برتری خود را نسبت به سایر گوزن های جنگل اعلام می کند.

یک گوزن نر بالغ و غالب همراه با گروه ماده هایش. او کاملا مراقب است تا هیچ گوزن نر دیگری به ماده هایش نزدیک نشود.


            
گوزن نر در فصل جفت گیری در جنگل نعره سر داده و همآورد می طلبد و در عین حال به نعره گوزن های نر دیگر پاسخ می دهد.


            
نبرد دو گوزن نربالغ. هنگامی که گوزن نر از تهدیدهای دیگری جا خالی ندهد نبردی جانانه و با تمام قدرت میان آنها درمی گیرد. در این نبرد ممکن است یک گوزن تا سرحد مرگ مجروح شود. همچنین بارها دیده شده که شاخ های دو گوزن یه یکدیگر به طوری گیر کرده که آنها قادر به جدا شدن نبوده و در نهایت از فرط خستگی و گرسنگی جان می دهند.


            
در زمان نبرد گوزن های نر گوزن های ماده ها در گوشه ای ایستاده و منتظر نتیجه نبرد هستند.


            
گوزن نری که از رقیب شکست خورده باشد ناگزیر است که به قلمروی گوزن نر دیگری رفته بلکه بتواند بر او پیروز شود. در عین حال در هر گله یک ماده پیشاهنگ است که سایر ماده ها او را دنبال می کنند. بارها پیش آمده که به این ترتیب گله ماده ها از قلمروی گوزن نر غالب دورشده و او را تنها گذاشته اند.دراین صورت نیز گوزن نر که گروه ماده هایش را از دست داده به قلمروی گوزن نر دیگری برای یافتن گوزن های ماده می رود.


            
یک گوزن نر بالغ که پس از پیروزی بر رقیب با نعره سر دادن برتری اش را نشان می دهد.


            
یک گوزن نر بالغ جنگلی .مهمترین مشخصه این حیوان شاخ هایش از جنس کلسیم است. در اواخر زمستان گوزن نر شاخ های باشکوهش را از دست می دهد و با شروع فصل بهار شاخ ها دوباره بر سرش روییده و در فصل پاییز به منتهای رشد خود می رسند. سن گوزن نر را می توان با شمردن شاخ هایش مشخص کرد. گزارش: بهرام افتخاری.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها