قائم‌مقام وزیر نیرو:

افزایش قیمت آب فعلا متوقف است

قائم مقام وزیر نیرو از بدهی هفت هزارمیلیاردتومانی در بخش آب و آبفا خبر داد و گفت: با وجود عدم اجرای افزایش 38 درصدی قیمت حامل های انرژی از جمله آب در سال جاری، هم اکنون منتظر بررسی های بیشتر دولت در اینباره هستیم.
کد خبر: ۶۱۸۹۸۴
افزایش قیمت آب فعلا متوقف است

ستار محمودی از بدهی دو هزار میلیارد تومانی در پروژه های آبی کشور خبر داد و گفت: همچنین پنج هزار میلیارد تومان نیز در بخش آب و فاضلاب بدهی وجود دارد که در مجموع هفت هزار میلیارد تومان بدهی باید در این بخش تعیین تکلیف شود.

وی درباره وضعیت افزایش قیمت آب اظهار کرد: هم اکنون مشترکان آب کشور تنها 30 درصد هزینه تمام شده آب را می پردازند و این میزان در برخی مصارف مانند کشاورزی تنها هفت درصد است.

محمودی با تاکید بر اینکه به دولت در قانون بودجه سال جاری اجازه افزایش 38 درصدی قیمت حامل های انرژی داده شده است، افزود: با این وجود، تاکنون این افزایش به اجرا گذاشته نشد و هم اکنون دخل و خرج آب و برق بسیار پُرنوسان است.

قائم مقام وزیر نیرو خاطرنشان کرد: ما منتظر بررسی های بیشتری درباره قیمت آب هستیم و حتی اعمال افزایش 38 درصدی نیز عدد کوچکی است و امکان ترمیم شکاف هزینه های تولید آب و دریافتی آن را نمی دهد.

محمودی افزود: بررسی ها نشان می دهد 72 درصد از مشترکین آب خانگی در هر دوره مبالغی کمتر از 3800 تومان پرداخت می کنند و این مبلغ برای 21 درصد از مشترکان نیز کمتر از هزار تومان است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها