انتقاد رئیس قوه قضاییه از صدور قطعنامه‌های حقوق بشر علیه ایران:

قصاص مختص نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران نیست

واکنش تهران به تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به تصویب قطعنامه حقوق بشر علیه ایران درکمیته سوم نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت: بانیان قطعنامه در حالی به اغراق‌گویی و سیاه‌انگاری در قبال وضع حقوق بشر در ایران پرداخته‌اند که از پاسخگویی به موارد متعدد نقض حقوق بشر شهروندان خویش ناتوان هستند.
کد خبر: ۶۱۷۶۹۳

به گزارش مهر، مرضیه افخم اظهار کرد: متاسفانه و براساس روال چند سال گذشته، تعدادی از کشورهای غربی به پیشگامی کانادا با اهداف سیاسی و به ادعای نقض حقوق بشر، قطعنامه‌ای را علیه کشورمان درکمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح و به تصویب رساندند.

وی افزود: اگرچه در قطعنامه سال جاری به تحولات اخیر در جمهوری اسلامی ایران از جمله یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اقدامات دولت تدبیر و امید اشارات مختصری شده است ولی در کلیت قطعنامه به طور متعدد نکات خلاف واقع ذکر شده است که منبع و ماخذی جز سایت‌های رسانه‌ای مرتبط با بانیان غربی این قطعنامه و گروه‌های تروریستی بدنام و وابسته ندارد.

سخنگوی وزارت امورخارجه اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگونه استفاده ابزاری و سیاسی از حقوق بشر علیه کشورهای مستقل را محکوم می‌کند و از این‌که ساز و کار و ابزارهای حقوق بشری سازمان ملل متحد دستاویز سیاست‌بازی‌های کشورهای غربی قرار گرفته متاسف است و تعریف این قطعنامه و همچنین محتوای آن را قویا مردود می‌داند. افخم افزود: بانیان قطعنامه چشم خود را به‌روی وضع وخیم حقوق بشر در کشورهای متحد خود بسته‌اند و حتی خودشان امروزه موارد سیستماتیک و وحشتناک نقض حقوق بشر را در پرونده دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها