jamejamonline
جامعه عمومی کد خبر: ۶۱۷۲۰۹   ۲۸ آبان ۱۳۹۲  |  ۱۹:۲۹

رئیس اورژانس کشور گفت: این سازمان فقط یک بالگرد امدادی دارد، ۳۱۰۰ آمبولانس بنز اسپرینتر که سال ۸۳ خریداری شده‌، فرسوده شده و به خرج افتاده‌اند، ۹۰ پایگاه اورژانس از برنامه عقب هستیم و حتی ۶۰ پایگاه اورژانس نیز از اول سال به دلیل کمبود بودجه و نیرو تعطیل شده‌اند.

بیش از 3000 آمبولانس اورژانس فرسوده شده ‌است

محمدتقی طالبیان در گفت‌وگو با فارس افزود: اورژانس کشور فقط یک فروند بالگرد در اختیار دارد و پنج دستگاه آمبولانس هوایی و بالگرد نیز از نیروی انتظامی اجاره کرده‌ایم که درواقع برای کار اورژانس ساخته نشده و استانداردهای لازم را ندارد، به همین علت امکان پوشش جاده‌های فرعی را در کشور نداریم.

وی عنوان کرد: طی نامه‌ای به جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور درخواست خرید 44 بالگرد اورژانس را طی یک برنامه ده ساله داده‌ایم تا بتوانیم مسئولیت پوشش جاده‌های فرعی کشور را برای ارائه خدمات اورژانس به‌عهده بگیریم.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: بالگرد اورژانس مشخصات خاص خود را دارد و باید امکان پرواز و نشستن سریع، پرواز در شب و تجهیزات اورژانس را داشته باشد، در حالی که هیچ‌یک از شش بالگرد در اختیار فعلی اورژانس این مشخصات را ندارد و برای این کار ساخته نشده‌ است.

طالبیان تاکید کرد: هر فروند بالگرد اورژانس با آشیانه و تجهیزات لازم آن بین 22 تا 25 میلیارد تومان هزینه دارد و این رقم در مقابل خودروهایی یک تا دو میلیاردی که در خیابان‌های تهران دور می‌زنند، رقم بالایی نیست، زیرا آمبولانس‌هایی هستند که سال‌ها می‌توانند جان انسان‌های زیادی را نجات دهند.

 وی تاکید کرد: نه‌تنها از نظر اورژانس هوایی مشکل داریم؛ بلکه حتی در زمینه اورژانس زمینی نیز با مشکلات زیادی مواجه هستیم، سال 83 و 84 با خرید 3100 دستگاه آمبولانس بنز اسپرینتر، ناوگان اورژانس کشور برای آن زمان نوسازی شد، اما عمر مفید این آمبولانس‌ها در کشورهای پیشرفته پنج سال و در برخی کشورها هفت سال است و اگر فرض کنیم که در کشور ما، عمر مفید این خودروها ده سال هم باشد، باز هم این خودروها فرسوده شده ‌است و ما شاهد هستیم که اکنون به خرج افتاده و باید جایگزین شوند.

رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این ناوگان فرسوده را نوسازی کنیم، باید حداقل سالانه 10 درصد این آمبولانس‌های فرسوده یعنی سالی 310 دستگاه آمبولانس نو خریداری کنیم تا جایگزین آمبولانس‌های فرسوده شود.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
شرایط ازدواج استان به استان متفاوت است

شرایط ازدواج استان به استان متفاوت است

مقایسه اجمالی آمار ازدواج در سال‌های اخیر و اوایل دهه90، به‌وضوح نشان می‌دهد آمار ازدواج به طور کلی پایین آمده است اما این‌که میان همین آمار، باز هم برخی از استان‌ها وضعیت بهتر و بعضی دیگر در وضعیت اصطلاحا قرمز قرار دارند، طبیعتا نشات‌گرفته از شرایط اقتصادی و فرهنگی متفاوت در هرکدام از آنهاست.

 شاید یک روز نوبت ما هم رسید

 شاید یک روز نوبت ما هم رسید

من تا به حال پیاده‌ روی اربعین نرفته‌ام، کربلا هم همین‌طور، هر بار به دلیلی نشده است. بگذارید به این حساب که می‌گویند فلانی قسمتش نبوده است.

اربعین مردم

اربعین مردم

از ابتدای سال ۹۰ راهپیمایی اربعین بعد از گذشت سال‌ها از این سنت حسینی، توجه جهانیان را به خود جلب کرد؛ پدیده‌ای که با پیوستن شیعیان کشورهای همسایه و کشورهای غربی و اروپایی به رویدادی بین‌المللی تبدیل شد، پدیده‌ای که پایه و اساس آن مردم بودند.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

نیازمندی ها