سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی در گفت وگویی با اشاره به حوادث کهریزک در سال 88 گفت: جلسه‌ای پیرامون اتفاقات آن زمان برگزار شد و آقای مرتضوی اصرار داشت که افراد دستگیر شده به کهریزک منتقل شوند. من مخالفتم را به صراحت اعلام کردم و گفتم آنجا نه‌تنها جا نداریم، بلکه آن مکان جای خطرناکی است. اما مرتضوی اصرار داشت که این افراد دستگیر شده چاقو، قمه و زنجیر داشته‌اند و از همین حیث اراذل و اوباش محسوب می‌شوند که من در آن جلسه عنوان کردم ضبط کنید و بنویسید که من مخالف هستم و مخالفت ناجا نیز ثبت شد.
کد خبر: ۶۱۶۸۵۹

وی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به نامناسب بودن شرایط کهریزک برای بازداشت‌شدگان معمولی گفت: من در آن جلسه به یک نفر عنوان کردم که به بچه‌های کهریزک بسپارید اولا حواسشان باشد که این افراد در بند جداگانه و میان اراذل و اوباش فرستاده نشوند و در ثانی با آنها بدرفتاری نکنید، اما همین دهان به دهان گشتن و این به آن بگو، باعث شد که این تاکیدات من به مرحله اجرا نرسد و آمده بودند در هر بند که ظرفیت 50 نفر را داشت، 170 نفر را جا دادند.

احمدی مقدم گفت: با مسئول کهریزک برخورد هم شد، چرا که اگر اطلاع می‌داد و حتی عقل داشت کمی پایین‌تر مقر یگان ویژه بود و می‌توانست افراد دستگیر شده را در مسجد این یگان جای دهد، یا حتی می‌توانست این افراد را در بازداشتگاه جدید که هرچند آب و برق نداشت جای دهد تا این مشکلات به وجود نیاید.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد فوت ستار بهشتی هم گفت: فردی که اقدام به نگهداری این فرد (ستار بهشتی) می‌کرد، مسئول متدینی بود که حتی در تحقیقات مشخص شد غذا را برای این فرد آورده و به بیرون رفته و به قرآن خواندن مشغول بوده، اما قسمت بد این داستان، برخورد غیرمحترمی بود که با این فرد داشتند؛‌ به گونه‌ای که صحنه دستگیری این فرد خشن و تند بود و در حضور مادرش این پسر را که با او تنها زندگی می‌کرد و منزوی بود، دستبند زده و روی زمین کشانده بودند و علائم کبودی نیز بعدا مشخص شد به دلیل دستبند و رفتار خشن بود و جای سوال است اصلا چه لزومی داشت که برخورد خشن با این فرد شود؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها