جامعه ایرانی چقدر با مفهوم انتشار اخبار فیک و جعلی آشنایی دارد؟

اینستاگرام یا جعلیگرام!

مامور قلابی اداره برق که با ورود به خانه‌های شهروندان شمال‌غرب تهران با ادعای این ‌که آنها از مشترکان پرمصرف هستند و باید کنتور برقشان پلمب شود، اخاذی می‌کرد، از سوی پلیس دستگیر شد.
کد خبر: ۵۳۹۶۹۷
اخاذی مامور قلابی از شهروندان

به گزارش جام‌جم، چند روز پیش مردی با حضور در کلانتری 134 شهرک غرب تهران علیه یک مامور قلابی اداره برق به اتهام اخاذی شکایت کرد.

شاکی گفت: روز حادثه مردی با معرفی خود به عنوان مامور اداره برق، کنتور برق را بررسی و عنوان کرد به‌دلیل استفاده بی‌رویه، برق شما قطع و کنتور آن پلمب می‌شود. او گفت: در صورت پرداخت مبالغی به وی، از این کار صرف‌نظر می‌کند که من مجبور به پرداخت مبلغی پول به وی شدم.

شاکی افزود: روز بعد مامور برق دیگری به خانه‌مان آمد و وقتی ماجرا را برایش تعریف کردم، متوجه شدم مامور قبلی قلابی بوده و فریبم داده است.

ردپای متهم فراری در پرونده‌های دیگر

در این مرحله تحقیقات پلیس برای دستگیری مامور قلابی اداره برق آغاز شد و در ادامه افراد دیگری با حضور در مرکز پلیس، شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند.

با تحقیق از شاکیان و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم فراری، جستجو‌ها برای دستگیری متهم ادامه یافت تا سرانجام دو روز پیش ماموران انتظامی هنگام گشتزنی در شمال‌غرب تهران، متهم فراری را در حالی که با حضور مقابل خانه یکی از شهروندان تهرانی درصدد بود با فریب وی، از او نیز اخاذی کند، دستگیر کردند.
 
در بازرسی از متهم، حکم ماموریت و یک کارت هویتی جعلی کشف و ضبط شد.

اعتراف مامور قلابی برق

متهم با انتقال به کلانتری 134 شهرک غرب تهران اعتراف کرد، با تهیه حکم ماموریتی جعلی و معرفی خود به‌عنوان مامور اداره برق، در خانه‌ها می‌رفته و با ادعای این‌که نام آنها به عنوان مشترکان پرمصرف در اداره برق ثبت شده و باید کنتور برقشان پلمب شود، صاحب خانه‌ها را فریب می‌داده و با دریافت مبالغی از آنها، متواری می‌شده است.

سرهنگ بیژن‌نیا، رئیس کلانتری 134 شهرک غرب در این باره به خبرنگار ما گفت: در پی اعتراف متهم به جعل عنوان مامور اداره برق و اخاذی از شهروندان تهرانی، ماموران با هماهنگی قضایی در بررسی خانه مجردی متهم، مدارک، اسناد و تعدادی مهر جعلی کشف و ضبط کردند.

فریب ماموران قلابی را نخورید

وی به شهروندان هشدار داد، هنگام مراجعه ماموران اداره‌های مختلف به منازلشان، کارت هویتی آنها را بررسی و از اداره‌های مربوط نیز استعلام کنند. همچنین از پرداخت پول به آنها خودداری کرده و در صورت مشکوک شدن به این افراد، به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع دهند.

بنابراین گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی برای مشخص شدن دیگر جرایم وی ادامه دارد. افرادی که در دام این متهم گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضور در کلانتری 134 شهرک غرب از وی شکایت کنند.

newsQrCode
برچسب ها: جعلی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها